Delhaize lanceert Barbecue Organizer op Facebook | RetailDetail

Delhaize lanceert Barbecue Organizer op Facebook

Delhaize lanceert Barbecue Organizer op Facebook
Net op tijd voor het stralende pinksterweekend heeft Delhaize donderdagavond een nieuwe Facebook-applicatie gelanceerd, die vleesetend België aan de barbecue moet krijgen: de Barbecue Organizer.

Waar is dat feestje?

De Barbecue Organizer van Delhaize helpt in enkele muiskliks een barbecue-evenement te creëren, vrienden uit te nodigen, de gastenlijst te beheren (wie komt er wel en wie niet) en zelfs een boodschappenlijstje op te stellen dankzij speciale icoontjes. Leuk extraatje: wie komt, kan zelf aangeven wat hij of zij graag wil eten, zodat de gastheer of -vrouw alle gasten tevreden kan stellen én niet het risico loopt achter te blijven met te veel worsten of brochettes.

 

Delhaize zou uiteraard Delhaize niet zijn, indien het ook niet meteen zijn barbecuepagina’s op de website en op Facebook volledig had vernieuwd met 'tips and tricks', video’s en recepten voor een geslaagde barbecue: een mooi voorbeeld van hoe sociale media de verkoop kunnen aanzwengelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.