Delhaize speelt online in op hype sterkedranken | RetailDetail

Delhaize speelt online in op hype sterkedranken

Delhaize speelt online in op hype sterkedranken

Net geen jaar nadat Delhaize een aparte whisky-afdeling toevoegde aan zijn wijnwebshop, opent de supermarktgroep nu ook een Cocktail & Spirits Bar, een e-shop volledig gewijd aan premium sterkedranken.

Gin, vodka en andere sterkedranken

In België zit de verkoop van sterkedranken sinds enkele jaren opnieuw in de lift. De hype rond gin is nog lang niet gaan liggen, de cocktails zijn weer 'in' en nu mogen ook de whisky's en de rums zich in een stijgende belangstelling verheugen.

 

Bijna een jaar nadat Delhaize op zijn populaire webshop DelhaizeWineworld een aparte sectie wijdde aan whisky - liefst 80 verschillende whisky's, waaronder een groot aantal die enkel online te verkrijgen zijn - doet Delhaize dat kunstje nu nog eens over met sterkedranken.

 

De Cocktails & Spirits Bar, zoals de e-shop werd gedoopt, biedt meer dan 100 referenties aan in premium sterkedranken: van gin over calvados, armagnac en cognac tot rum, vodka, anijsdranken, tequila, porto en cocktails. Daarbij zitten ook een vijftigtal nieuwkomers in het assortiment.

 

Mét tips voor de amateur-barman

De Cocktails & Spirits Bar geeft bij elk product een gedetailleerde fiche met eigenschappen en cocktailrecepten, ideaal voor de amateurbarman. Die krijgt ook de nodige tips en trucs om de sterkedranken perfect te serveren.

 

Delhaize wil het assortiment voortdurend uitbreiden met nieuwe producten, waaronder speciale edities en beperkte uitgaven. En om de bezoekers geregeld te laten terugkeren, veranderen de promoties elke twee weken. Bestellingen zijn gratis af te halen in een Delhaize-vestiging of worden gratis thuis geleverd vanaf 50 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top