Delhaize speelt online in op hype sterkedranken | RetailDetail

Delhaize speelt online in op hype sterkedranken

Delhaize speelt online in op hype sterkedranken

Net geen jaar nadat Delhaize een aparte whisky-afdeling toevoegde aan zijn wijnwebshop, opent de supermarktgroep nu ook een Cocktail & Spirits Bar, een e-shop volledig gewijd aan premium sterkedranken.

Gin, vodka en andere sterkedranken

In België zit de verkoop van sterkedranken sinds enkele jaren opnieuw in de lift. De hype rond gin is nog lang niet gaan liggen, de cocktails zijn weer 'in' en nu mogen ook de whisky's en de rums zich in een stijgende belangstelling verheugen.

 

Bijna een jaar nadat Delhaize op zijn populaire webshop DelhaizeWineworld een aparte sectie wijdde aan whisky - liefst 80 verschillende whisky's, waaronder een groot aantal die enkel online te verkrijgen zijn - doet Delhaize dat kunstje nu nog eens over met sterkedranken.

 

De Cocktails & Spirits Bar, zoals de e-shop werd gedoopt, biedt meer dan 100 referenties aan in premium sterkedranken: van gin over calvados, armagnac en cognac tot rum, vodka, anijsdranken, tequila, porto en cocktails. Daarbij zitten ook een vijftigtal nieuwkomers in het assortiment.

 

Mét tips voor de amateur-barman

De Cocktails & Spirits Bar geeft bij elk product een gedetailleerde fiche met eigenschappen en cocktailrecepten, ideaal voor de amateurbarman. Die krijgt ook de nodige tips en trucs om de sterkedranken perfect te serveren.

 

Delhaize wil het assortiment voortdurend uitbreiden met nieuwe producten, waaronder speciale edities en beperkte uitgaven. En om de bezoekers geregeld te laten terugkeren, veranderen de promoties elke twee weken. Bestellingen zijn gratis af te halen in een Delhaize-vestiging of worden gratis thuis geleverd vanaf 50 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.