Delhaize stelt Senior Vice President Digital aan

Delhaize stelt Senior Vice President Digital aan

De Delhaize Groep heeft een nieuwe functie gecreëerd, die van Senior Vice President Digital, waarmee het aantoont sterker te gaan inzetten op digitaal. De functie wordt ingevuld door Marcus Spurrell, wiens taak onder meer zal bestaan uit het uitdenken van een “globale digitale strategie” voor de distributiegroep.

Delhaize moet digitale primus worden

Marcus Spurrell was voorheen actief bij Adidas waar hij verantwoordelijk was voor de Global Center of Excellence voor alle internetretailactiviteiten van de producent van sportartikelen. Hij was er eveneens verantwoordelijk voor het lijnmanagement van alle e-commerceactiviteiten in Europa. Bij Delhaize Groep wordt Spurrell verantwoordelijk voor alle digitale initiatieven en projecten binnen de hele groep. “Inclusief de uitwerking van een globale digitale strategie,” voegt het persbericht daar nog expliciet aan toe.


Pierre-Olivier Beckers, Afgevaardigd Bestuurder van Delhaize Groep, verklaart dat Marcus Spurrell de retailer een schat aan ervaring uit de digitale wereld brengt. “Hij zal de leiding nemen in de uitwerking van Delhaize Groep tot één van de best presterende voedingsdistributeurs op het vlak van digitale strategie en de implementatie ervan over alle digitale kanalen, waaronder onze websites, sociale netweken, CRM en e-commerce, zowel mobiel als in de winkels," klinkt het ambitieus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alibaba onthult zijn hightech winkel van de toekomst

24/11/2017

De geautomatiseerde supermarkten van Amazon Go zijn er nog niet of Alibaba heeft er al een antwoord op klaar. Alibaba presenteert Tmall Supermart, een supermarkt boordevol technologie: van virtuele paskamers tot gezichtsherkenning.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top