Delhaize stelt Senior Vice President Digital aan

Delhaize stelt Senior Vice President Digital aan

De Delhaize Groep heeft een nieuwe functie gecreëerd, die van Senior Vice President Digital, waarmee het aantoont sterker te gaan inzetten op digitaal. De functie wordt ingevuld door Marcus Spurrell, wiens taak onder meer zal bestaan uit het uitdenken van een “globale digitale strategie” voor de distributiegroep.

Delhaize moet digitale primus worden

Marcus Spurrell was voorheen actief bij Adidas waar hij verantwoordelijk was voor de Global Center of Excellence voor alle internetretailactiviteiten van de producent van sportartikelen. Hij was er eveneens verantwoordelijk voor het lijnmanagement van alle e-commerceactiviteiten in Europa. Bij Delhaize Groep wordt Spurrell verantwoordelijk voor alle digitale initiatieven en projecten binnen de hele groep. “Inclusief de uitwerking van een globale digitale strategie,” voegt het persbericht daar nog expliciet aan toe.


Pierre-Olivier Beckers, Afgevaardigd Bestuurder van Delhaize Groep, verklaart dat Marcus Spurrell de retailer een schat aan ervaring uit de digitale wereld brengt. “Hij zal de leiding nemen in de uitwerking van Delhaize Groep tot één van de best presterende voedingsdistributeurs op het vlak van digitale strategie en de implementatie ervan over alle digitale kanalen, waaronder onze websites, sociale netweken, CRM en e-commerce, zowel mobiel als in de winkels," klinkt het ambitieus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top