DHL wil smart cars inzetten voor levering | RetailDetail

DHL wil smart cars inzetten voor levering

DHL wil smart cars inzetten voor levering

Pakjesdienst DHL wil dit jaar nog starten met een proefproject in Duitsland, waarbij het smart cars zal inzetten voor leveringen. Eigenaars van een smart car van Daimler kunnen vanaf september hun pakketjes laten leveren aan hun wagen.

Smart Ready to Drop

Met het programma 'Smart Ready to Drop' kunnen gebruikers via een app aangeven waar hun auto geparkeerd staat en er vervolgens hun pakketje laten leveren. De koeriers van DHL krijgen daarbij een speciale code, waarmee ze de wagen kunnen openen, zodat ze het pakketje kunnen achterlaten. De klant kan ook pakketjes achterlaten in zijn wagen, die dan worden opgepikt door de koerier.

 

DHL wil het nieuwe systeem de komende maanden testen in zeven Duitse steden, zoals Berlijn en Keulen. Het zal het grootste proefproject zijn in zijn soort en DHL verwacht in elke stad enkele honderden gebruikers te hebben.

 

Met het nieuwe systeem wil DHL het aantal leveringen waarbij het pakje niet kan worden afgeleverd, omdat er niemand thuis is, terugdringen. Dat is immers niet alleen lastig voor de consument, het zorgt ook voor flink wat extra kosten voor het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.