DHL wil smart cars inzetten voor levering | RetailDetail

DHL wil smart cars inzetten voor levering

DHL wil smart cars inzetten voor levering

Pakjesdienst DHL wil dit jaar nog starten met een proefproject in Duitsland, waarbij het smart cars zal inzetten voor leveringen. Eigenaars van een smart car van Daimler kunnen vanaf september hun pakketjes laten leveren aan hun wagen.

Smart Ready to Drop

Met het programma 'Smart Ready to Drop' kunnen gebruikers via een app aangeven waar hun auto geparkeerd staat en er vervolgens hun pakketje laten leveren. De koeriers van DHL krijgen daarbij een speciale code, waarmee ze de wagen kunnen openen, zodat ze het pakketje kunnen achterlaten. De klant kan ook pakketjes achterlaten in zijn wagen, die dan worden opgepikt door de koerier.

 

DHL wil het nieuwe systeem de komende maanden testen in zeven Duitse steden, zoals Berlijn en Keulen. Het zal het grootste proefproject zijn in zijn soort en DHL verwacht in elke stad enkele honderden gebruikers te hebben.

 

Met het nieuwe systeem wil DHL het aantal leveringen waarbij het pakje niet kan worden afgeleverd, omdat er niemand thuis is, terugdringen. Dat is immers niet alleen lastig voor de consument, het zorgt ook voor flink wat extra kosten voor het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Aldi Nord en Süd fuseren niet, maar gaan wel samenwerken

16/02/2018

Tot een fusie komt het momenteel nog niet, maar Aldi Nord en Aldi Süd bekijken wel de mogelijkheid om in Duitsland nauw samen te werken op vlak van inkoop en marketing. Een toekomstige fusie wordt wel ontkend.

“Aldi denkt na over hereniging Nord en Süd”

15/02/2018

De Duitse discounter Aldi overweegt om de nu nog apart opererende takken Nord en Süd opnieuw onder één dak te brengen. Dat moet blijken uit een verslag dat het doorgaans goed geïnformeerde Duitse weekblad Manager Magazin kon inkijken.

Stabiele winstcijfers voor Metro in eerste kwartaal

13/02/2018

Het Duitse Metro heeft in het eerste kwartaal de winstcijfers weten te stabiliseren ten opzichte van een jaar eerder, ondanks een terugval in Rusland. Het bespaarde daarbij vooral op herstructureringskosten bij Real.

Puma doorbreekt grens van 4 miljard euro omzet

12/02/2018

Het Duitse sportmerk Puma heeft in het voorbije boekjaar voor het eerst de grens van vier miljard euro omzet doorbroken, dankzij een omzetgroei van 16% ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top