DHL zet pakketkasten voor de deur | RetailDetail

DHL zet pakketkasten voor de deur

DHL zet pakketkasten voor de deur

DHL gaat huishoudens in Duitsland de mogelijkheid geven om pakketkasten voor de deur te zetten, waar het bedrijf dan pakjes kan leveren of ophalen. Ook in andere landen zouden de kasten kunnen komen, mogelijk zelfs dit jaar al in Nederland.

"Grootste uitvinding sinds brievenbus"

Huishoudens krijgen de mogelijkheid om een kast te kopen vanaf 99 euro of er eentje te huren vanaf 1,99 euro per maand. Consumenten die een pakketkast willen, kunnen die ook naar wens aanpassen qua kleur en model. Volgens DHL is de pakketkast de "grootste uitvinding sinds de brievenbus".

 

De pakketkasten hebben volgens aanbieder DHL enkele voordelen voor consumenten die vaak pakketten moeten ontvangen: zo lopen ze niet meer het risico om een pakket te missen en kunnen ze pakketjes gratis laten ophalen voor verzending door DHL. Klanten kunnen ook per SMS een melding krijgen wanneer er een pakket in hun kast ligt.

 

Automaten

Naast deze persoonlijke pakketkasten heeft DHL in Duitsland ook een kleine 3.000 pakketautomaten geplaatst, goed voor een kwart miljoen kluisjes. Die werden in of nabij woonwijken geplaatst en consumenten kunnen er hun pakjes laten afleveren. Volgens DHL heeft negen op de tien Duitsers vandaag al een kluisje op minder dan 10 minuten afstand.

 

Deze automaten zullen binnenkort ook naar Nederland komen, waar ze potentieel stevige concurrentie voor De Buren zullen betekenen. Ook in Spanje wil DHL de onbemande automaten plaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top