Directeur Bas Pieper weg bij Neckermann.com

Directeur Bas Pieper weg bij Neckermann.com

Bas Pieper is na een ruzie met de eigenaars van Neckermann.com aan de deur gezet. Hij was pas sinds begin dit jaar aan de slag bij het bedrijf, maar zou in maart alweer vertrokken zijn na onenigheid met de eigenaars.

 

“Niet op een nette manier”

Investeringsbedrijf Readen, dat in handen is van Ronald en Joop Steenbergen, sprak in januari ambitieuze plannen uit voor Neckermann.com. De bedoeling was om de naam van de bekende webshop te gebruiken om ook een winkelketen op te richten. Daarbij werden er ook onmiddellijk acht winkels van Kijkshop in Nederland en vijf van Depotplus in België overgenomen, waarna die verder gingen onder de vlag van Neckermann.com.

 

Om de plannen tot een goed einde te brengen werd Pieper aangesteld als CEO bij Neckermann.com, nadat hij in september van vorig jaar al aan de slag was gegaan als retailmanager bij Readen. Nu blijkt echter dat het huwelijk tussen Pieper en de broers Steenbergen al in maart op de klippen is gelopen. Pieper zou volgens RTL Z weggestuurd zijn, omdat hij kritiek had op het beleid.

 

"Samen met de 60 mensen die zijn overgekomen van Kijkshop hebben we in het eerste kwartaal iets moois neergezet. Ik ben helaas niet op een nette manier buiten de deur gezet”, zegt hij over zijn vertrek. Binnenkort komt het ook nog tot een rechtszaak tussen de twee partijen. Pieper stelt tot slot dat hij nooit officieel is ontslagen door Readen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top