Domeinnamen .vlaanderen en .brussels vanaf 2 oktober beschikbaar voor bedrijven

Domeinnamen .vlaanderen en .brussels vanaf 2 oktober beschikbaar voor bedrijven

(publireportage) Ondernemingen die in België gevestigd zijn, kunnen vanaf vandaag, 2 oktober, een nieuwe domeinnaam aanvragen die eindigt op .vlaanderen- of .brussels. Het gaat om een tijdelijke actie die regionale verankering wil promoten.

Bedrijfsnaam of merknaam mogelijk

Ondernemingen, overheidsinstellingen en organisaties, zoals vzw’s, kunnen vanaf donderdag (10 uur) tot maandag 3 november (10 uur) een .vlaanderen- of .brussels-domeinnaam aanvragen voor hun websites en e-mailadressen. Bedrijven mogen behalve hun firmanaam ook onder andere hun merknamen gebruiken in een nieuwe domeinnaam die eindigt op .vlaanderen of .brussels.

 

Om een .vlaanderen- of .brussels-domeinnamen te kunnen aanvragen, moet de instantie wel een vestiging in België hebben. Het type onderneming is daarentegen niet van belang: het kan zowel een NV, als bvba als eenmanszaak zijn. Ook zelfstandige ondernemers komen met andere woorden in aanmerking.

 

Wie een aanvraag wil doen, dient zijn eigen verkooppunt/registrar voor domeinnaamregistraties te contacteren en te melden hij een .vlaanderen of .brussels-domeinnaam wil aanvragen. Alle aanvragen worden vervolgens verzameld en onderzocht.

 

Lokale verankering extra in de verf

Waar zo’n domeinnaam dan goed voor is? “Als een Vlaamse onderneming een relevante .vlaanderen-domeinnaam heeft voor een goed gemaakte website met een duidelijk regionaal getinte inhoud, dan zal die .vlaanderen-website hoger scoren in zoekmachines en dus meer bezoekers krijgen. Hetzelfde geldt uiteraard voor Brusselse firma’s, overheidsinstanties en organisaties met een .brussels-domeinnaam”, klinkt het bij initiatiefnemer DNS Belgium.

 

“Met een .vlaanderen- of .brussels-extensie voor hun website en e-mailadressen zeggen houders van zo’n domeinnaam ook iets over hun lokale verankering”, aldus nog DNS Belgium. Vlaamse en Brusselse merken kunnen zo immers hun afkomst en identiteit, of het regionale karakter van hun producten of diensten, extra in de verf zetten.

 

Op de website van DNS Belgium is meer informatie te vinden over de .vlaanderen- en .brussels-domeinnamen voor bedrijven, overheden en organisaties. Vanaf begin oktober zal DNS Belgium ook de campagnewebsite www.trotsop.vlaanderen lanceren.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Bol.com breidt Belgische verzendopties uit

02/08/2017

De Nederlandse webshop bol.com breidt in België zijn leveringsopties uit met de toevoeging van avondbezorging en het bezorgabonnement ‘Select’. 

Lidl bouwt nieuw distributiecentrum in Venlo

01/08/2017

Lidl gaat in Venlo een nieuw distributiecentrum openen, dat dienst moet doen om klanten van de webshop te bedienen. Het zou daarbij gaan over een internationaal project, dat dus niet uitgaat van Lidl Nederland.

Amazon zet eigen afhaalkluisjes bij consumenten thuis

31/07/2017

Amazon heeft The Hub voorgesteld, een eigen systeem van afhaalkluisjes die overal kunnen worden geplaatst. De kluisjes zijn er in verschillende maten en kunnen zowel in gebouwen als buiten gezet worden.

Winst Amazon krijgt flinke klap

28/07/2017

De winst van het Amerikaanse Amazon is in het tweede kwartaal fors teruggevallen. Hij was bovendien zelfs nog een stuk lager dan wat analisten verwacht hadden. De omzet steeg wel opnieuw met een kwart.

Back to top