DPD start met internationaal netwerk van afhaalpunten | RetailDetail

DPD start met internationaal netwerk van afhaalpunten

DPD start met internationaal netwerk van afhaalpunten

Pakjesdienst DPD is maandag gestart met een "geïntegreerd netwerk" van afhaalpunten in België, Nederland en Luxemburg. Vandaag telt het netwerk al 1.000 van die ParcelShops, eind dit jaar moeten het er al 1.400 zijn en in april volgend jaar wil DPD de kaap van de 1.500 afhaalpunten ronden.

Grensoverschrijdende e-commerce in de lift

Het grootste deel van de 1.000 afhaalpunten in de Benelux zijn krantenwinkels, benzinestations, lokale kruidenierszaken en bloemisten. Overigens zit ook thuislevering in het DPD-aanbod.

 

In een persbericht zegt DPD, dochter van het Duitse Geopost (dat op zijn beurt gecontroleerd wordt door La Poste uit Frankrijk), volop te willen inspelen op de stijgende trend van grensoverschrijdende e-commerce. Want naarmate de consument meer vertrouwd geraakt met internethandel, durft hij ook vaker kopen bij buitenlandse aanbieders.

 

In de loop van volgend jaar zal DPD zijn 5.000 afhaalpunten in Duitsland en 6.500 in Frankrijk integreren in dat netwerk: "Als gevolg daarvan zullen pakketten vanuit de Benelux naar Frankrijk en Duitsland kunnen verzonden worden, en vice versa", laat de groep weten.

 

In het vaarwater van bpost en PostNL

DPD concentreerde zich tot nog toe vooral op de verzending van pakketten op de B2B-markt. Maar Marc Morioux, directeur van DPD Belgium, bevestigt dat zijn bedrijf nu ook volop mikt op de groeiende B2C-markt. Daarmee komt het Franse postbedrijf in het vaarwater van bpost en PostNL. Die onderstreepten deze zomer nog het strategische belang van pakjes voor de toekomst van de traditionele postbedrijven.

 

DPD telt momenteel 24.000 medewerkers op meer dan 800 locaties en verzendt naar eigen zeggen meer dan 2,5 miljoen pakketten per dag, wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.