DPD start met internationaal netwerk van afhaalpunten

DPD start met internationaal netwerk van afhaalpunten

Pakjesdienst DPD is maandag gestart met een "geïntegreerd netwerk" van afhaalpunten in België, Nederland en Luxemburg. Vandaag telt het netwerk al 1.000 van die ParcelShops, eind dit jaar moeten het er al 1.400 zijn en in april volgend jaar wil DPD de kaap van de 1.500 afhaalpunten ronden.

Grensoverschrijdende e-commerce in de lift

Het grootste deel van de 1.000 afhaalpunten in de Benelux zijn krantenwinkels, benzinestations, lokale kruidenierszaken en bloemisten. Overigens zit ook thuislevering in het DPD-aanbod.

 

In een persbericht zegt DPD, dochter van het Duitse Geopost (dat op zijn beurt gecontroleerd wordt door La Poste uit Frankrijk), volop te willen inspelen op de stijgende trend van grensoverschrijdende e-commerce. Want naarmate de consument meer vertrouwd geraakt met internethandel, durft hij ook vaker kopen bij buitenlandse aanbieders.

 

In de loop van volgend jaar zal DPD zijn 5.000 afhaalpunten in Duitsland en 6.500 in Frankrijk integreren in dat netwerk: "Als gevolg daarvan zullen pakketten vanuit de Benelux naar Frankrijk en Duitsland kunnen verzonden worden, en vice versa", laat de groep weten.

 

In het vaarwater van bpost en PostNL

DPD concentreerde zich tot nog toe vooral op de verzending van pakketten op de B2B-markt. Maar Marc Morioux, directeur van DPD Belgium, bevestigt dat zijn bedrijf nu ook volop mikt op de groeiende B2C-markt. Daarmee komt het Franse postbedrijf in het vaarwater van bpost en PostNL. Die onderstreepten deze zomer nog het strategische belang van pakjes voor de toekomst van de traditionele postbedrijven.

 

DPD telt momenteel 24.000 medewerkers op meer dan 800 locaties en verzendt naar eigen zeggen meer dan 2,5 miljoen pakketten per dag, wereldwijd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top