Dreamland en ColliShop leveren nu ook aan huis | RetailDetail

Dreamland en ColliShop leveren nu ook aan huis

Dreamland en ColliShop leveren nu ook aan huis

Klanten van DreamLand en ColliShop kunnen vanaf nu desgewenst hun bestelling laten leveren op de dag en het adres van hun keuze. Met die nieuwe dienst willen de non-foodformules van de Colruyt Group "inspelen op de snel evoluerende online markt".

"Eenvoudig en gemakkelijk"

Na de betaling (online of via een overschrijving) kunnen de klanten een leveringsdatum kiezen die hen het beste uitkomt, binnen een termijn van drie tot veertien werkdagen. "Naast een levering op het thuisadres kan de klant een bestelling ook laten leveren op een ander adres in België: op het werk, bij een buur, een familielid...", laat Colruyt Group weten.

 

"Voor het gemak van de klanten werden sommige grote artikelen, zoals zwembaden en schommels, vroeger al uitsluitend thuis geleverd. Die service hebben we nu uitgebreid naar het volledige online assortiment. We bieden zo eenvoud aan onze klanten en maken hun leven opnieuw een beetje makkelijker", vertelt Dirk Berteloot, algemeen directeur non-food businesses bij Colruyt Group.

 

Uiteraard kunnen klanten die dat wensen, nog altijd zelf hun bestelling ophalen in een van de 315 afhaalpunten bij Colruyt of OKay of ze laten toevoegen aan hun Collect&Go-reservatie.

 

Van 2,95 tot 30 euro

De verzendkosten van de bestelling zijn afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het bestelde artikel. De levering van grote artikelen (meer dan 30 kg of 1,5 meter) kost 22 euro in de week en 30 euro op zaterdag. "Grotere artikelen worden aan huis geleverd door eigen diensten of rechtstreeks door de leverancier", aldus nog Berteloot.

 

Voor kleine artikelen heeft Colruyt Group een deal met bpost. Dan bedragen de verzendkosten 2,95 euro voor een levering op weekdagen en 5,95 euro voor levering op zaterdag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.