Dreamland en ColliShop leveren nu ook aan huis

Dreamland en ColliShop leveren nu ook aan huis

Klanten van DreamLand en ColliShop kunnen vanaf nu desgewenst hun bestelling laten leveren op de dag en het adres van hun keuze. Met die nieuwe dienst willen de non-foodformules van de Colruyt Group "inspelen op de snel evoluerende online markt".

"Eenvoudig en gemakkelijk"

Na de betaling (online of via een overschrijving) kunnen de klanten een leveringsdatum kiezen die hen het beste uitkomt, binnen een termijn van drie tot veertien werkdagen. "Naast een levering op het thuisadres kan de klant een bestelling ook laten leveren op een ander adres in België: op het werk, bij een buur, een familielid...", laat Colruyt Group weten.

 

"Voor het gemak van de klanten werden sommige grote artikelen, zoals zwembaden en schommels, vroeger al uitsluitend thuis geleverd. Die service hebben we nu uitgebreid naar het volledige online assortiment. We bieden zo eenvoud aan onze klanten en maken hun leven opnieuw een beetje makkelijker", vertelt Dirk Berteloot, algemeen directeur non-food businesses bij Colruyt Group.

 

Uiteraard kunnen klanten die dat wensen, nog altijd zelf hun bestelling ophalen in een van de 315 afhaalpunten bij Colruyt of OKay of ze laten toevoegen aan hun Collect&Go-reservatie.

 

Van 2,95 tot 30 euro

De verzendkosten van de bestelling zijn afhankelijk van het gewicht en de afmetingen van het bestelde artikel. De levering van grote artikelen (meer dan 30 kg of 1,5 meter) kost 22 euro in de week en 30 euro op zaterdag. "Grotere artikelen worden aan huis geleverd door eigen diensten of rechtstreeks door de leverancier", aldus nog Berteloot.

 

Voor kleine artikelen heeft Colruyt Group een deal met bpost. Dan bedragen de verzendkosten 2,95 euro voor een levering op weekdagen en 5,95 euro voor levering op zaterdag.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top