DreamLand lanceert app voor e-boeken en spelletjes

DreamLand lanceert app voor e-boeken en spelletjes

DreamLand lanceert vandaag een gratis applicatie die digitale producten van diverse leveranciers bundelt, van strips over boeken en spelletjes tot series en films. Voortaan moet de klant dus niet langer voor elke uitgever een aparte applicatie downloaden.

Benelux-primeur

Via de DreamLand-app kunnen consumenten in een digitale catalogus bladeren en digitale strips, boeken, films en dergelijke kopen. De aangekochte artikelen worden gedownload op een iPad en zijn vanaf dan altijd en overal te raadplegen, zelfs zonder internet.

 

"Kinderen gebruiken steeds vroeger tablets en apps, en er was nog geen retailer in de Benelux die artikelen van meerdere leveranciers bundelde", zegt Dirk Berteloot, directeur bij DreamLand. "Zo hoeven families die op reis of op restaurant gaan niet langer dvd's of boeken mee te sleuren voor de kinderen: met de iPad hebben ze alles digitaal beschikbaar."

 

Aangekochte artikelen kunnen overigens ook in de cloud worden opgeslagen (om geheugen te sparen) en later kosteloos opnieuw worden gedownload. "De gedownloade artikelen kunnen ook op vijf verschillende toestellen bekeken worden, zodat alle gezinsleden toegang hebben", aldus nog de DreamLand-directeur.

 

Meteen al 200 producten van 6 uitgevers

De DreamLand-app mikt vooral op gezinnen met kinderen. De catalogus bevat op dit moment al een tweehonderdtal strips, boeken, films, series en games van onder meer Studio 100 (Maya de Bij, Mega Mindy ...), Standaard Uitgeverij (Suske en Wiske, de Kiekeboes, Urbanus...), Averbode (Hopla, Nellie en Cesar), Abimo (Spik en Spek), Clavis Uitgeverij (Rikki) en ER Productions (Musti). Nieuwe artikelen van deze uitgevers zullen meteen beschikbaar zijn in de app.

 

Er lopen gesprekken met andere leveranciers om het aanbod in de toekomst verder uit te breiden en er zijn ook plannen om de app begin 2014 compatibel te maken voor Android-toestellen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top