Duitse babywebshop Windeln koopt Spaanse sectorgenoot

Duitse babywebshop Windeln koopt Spaanse sectorgenoot

De Duitse online babywinkel windeln.de heeft zijn Spaanse sectorgenoot Bebitus overgenomen. Zo krijgt Windeln toegang tot de Spaanse, Franse en Portugese markt. Bebitus blijft wel gewoon onder zijn eigen naam werken.

Groei van 100 procent verwacht

Windeln was voor de overname al actief in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland en heeft ook plannen om in Spanje, Italië en België een online winkel te openen. Begin vorige maand nam het ook al het Tsjechische Feedo over, waardoor het kon uitbreiden op de Poolse, Tsjechische en Slovaakse markt.

 

Bebitus werd in 2011 opgericht in Spanje. Eind 2013 maakte het de stap naar Frankrijk en enkele maanden later trok het ook naar Portugal. Vorig jaar haalde het een omzet van ongeveer 7 miljoen euro, die dit jaar moet verdubbelen. Windeln betaalt ongeveer 5 miljoen euro voor de overname van het bedrijf. Afhankelijk van de prestaties van Bebitus kan dat bedrag nog oplopen de komende jaren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top