Duitse brillenwinkel Mister Spex opent Belgische webshop | RetailDetail

Duitse brillenwinkel Mister Spex opent Belgische webshop

Duitse brillenwinkel Mister Spex opent Belgische webshop

De Duitse online brillenwinkel Mister Spex heeft een Nederlandstalige versie van zijn webshop geopend. Leveren naar Nederland en België wordt meteen ook gratis.

"Sterke aanbieder"

"De marktstructuur is vergelijkbaar met Duitsland", zegt co-managing director Mirko Caspar in een persbericht. "We zijn daarom optimistisch dat onze uitgebreide ervaringen hier ervoor zullen zorgen dat we ook in de Nederlandse markt snel een sterke aanbieder in de branche worden."

 

Mister Spex heeft in Berlijn een gespecialiseerd team klaarstaan, dat de consumenten bijstaat bij hun aankoop via telefoon en e-mail. Er komt uiteraard ook een hotline voor Nederlandstalige klanten. Na aankoop kunnen klanten hun aankoop ook dertig dagen uitproberen en desgewenst gratis terugsturen.

 

Naast een Nederlandse versie heeft Mister Spex ook een webwinkel in Zwitserland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en in thuisland Duitsland. Vorig jaar haalde het bedrijf een omzet van ongeveer 65 miljoen euro. In 2013 nam het ook de Zweedse webwinkels Lensstore en Loveeyewear over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.