Duitse brillenwinkel Mister Spex opent Belgische webshop

Duitse brillenwinkel Mister Spex opent Belgische webshop

De Duitse online brillenwinkel Mister Spex heeft een Nederlandstalige versie van zijn webshop geopend. Leveren naar Nederland en België wordt meteen ook gratis.

"Sterke aanbieder"

"De marktstructuur is vergelijkbaar met Duitsland", zegt co-managing director Mirko Caspar in een persbericht. "We zijn daarom optimistisch dat onze uitgebreide ervaringen hier ervoor zullen zorgen dat we ook in de Nederlandse markt snel een sterke aanbieder in de branche worden."

 

Mister Spex heeft in Berlijn een gespecialiseerd team klaarstaan, dat de consumenten bijstaat bij hun aankoop via telefoon en e-mail. Er komt uiteraard ook een hotline voor Nederlandstalige klanten. Na aankoop kunnen klanten hun aankoop ook dertig dagen uitproberen en desgewenst gratis terugsturen.

 

Naast een Nederlandse versie heeft Mister Spex ook een webwinkel in Zwitserland, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en in thuisland Duitsland. Vorig jaar haalde het bedrijf een omzet van ongeveer 65 miljoen euro. In 2013 nam het ook de Zweedse webwinkels Lensstore en Loveeyewear over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top