Duitse eBay maakt online prikbord voor gebruikers

Duitse eBay maakt online prikbord voor gebruikers

Klanten van de Duitse eBay zullen binnenkort collecties kunnen samenstellen op een soort virtueel prikbord. Die borden moeten dan zorgen voor meer inspiratie bij de andere online shoppers.

Inspelen op emotie

Wanneer klanten een eigen collectie hebben samengesteld, kunnen ze hun vrienden uitnodigen via Facebook, Twitter of Pinterest, om hun bord te komen bekijken. Gebruikers zullen ook de mogelijkheid hebben om andere gebruikers te volgen.


Bij de start van het initiatief zullen meteen 21.000 collecties van bekende bloggers beschikbaar zijn. Op de pagina 'eBay Heute' zullen ook steeds de nieuwste collecties getoond worden. Het systeem van de collecties werd eerder al in de Verenigde Staten gelanceerd, waar bezoekers er gebruik van kunnen maken sinds oktober 2013.

 

"Ons doel is om koper en verkoper te verbinden door in te spelen op hun emotie rond producten", zegt Stephan Zoll, vicepresident van eBay Duitsland, aan het Duitse Internetworld. "Met zijn inspirerende karakter en sociale elementen gaat de nieuwe functionaliteit ver buiten de rating opties en productaanbevelingen van andere online winkels."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top