Duitse eBay maakt online prikbord voor gebruikers | RetailDetail

Duitse eBay maakt online prikbord voor gebruikers

Duitse eBay maakt online prikbord voor gebruikers

Klanten van de Duitse eBay zullen binnenkort collecties kunnen samenstellen op een soort virtueel prikbord. Die borden moeten dan zorgen voor meer inspiratie bij de andere online shoppers.

Inspelen op emotie

Wanneer klanten een eigen collectie hebben samengesteld, kunnen ze hun vrienden uitnodigen via Facebook, Twitter of Pinterest, om hun bord te komen bekijken. Gebruikers zullen ook de mogelijkheid hebben om andere gebruikers te volgen.


Bij de start van het initiatief zullen meteen 21.000 collecties van bekende bloggers beschikbaar zijn. Op de pagina 'eBay Heute' zullen ook steeds de nieuwste collecties getoond worden. Het systeem van de collecties werd eerder al in de Verenigde Staten gelanceerd, waar bezoekers er gebruik van kunnen maken sinds oktober 2013.

 

"Ons doel is om koper en verkoper te verbinden door in te spelen op hun emotie rond producten", zegt Stephan Zoll, vicepresident van eBay Duitsland, aan het Duitse Internetworld. "Met zijn inspirerende karakter en sociale elementen gaat de nieuwe functionaliteit ver buiten de rating opties en productaanbevelingen van andere online winkels."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.