E-commerce Xpo 2015 op 30 november en 1 december

E-commerce Xpo 2015 op 30 november en 1 december

Op 30/11 en 1/12 vindt de E-Commerce Xpo plaats: met dat contactplatform voor oplossingen voor e-commerce willen Unizo en Kortrijk Xpo de vele ondernemers in België die overwegen om te starten in de e-commercemarkt, of die met hun webshop willen groeien, op het goede spoor zetten.

Inzichten van collega-ondernemers

Deze editie worden dan ook extra seminaries ingericht voor bestaande webshops die zich verder willen verdiepen in de materie en hun webshop verder willen optimaliseren. Het programma brengt daarbij casestudies aan bod van collega-ondernemers die hun webshop of e-commerce al succesvol hebben uitgebouwd.

 

De beursvloer zelf telt ondertussen al 123 exposanten en is onderverdeeld in zes productzones (webshopontwikkeling, betaalsystemen, online marketing, logistiek, diensten en advies), zodat bestaande e-tailers gericht de beurs kunnen bezoeken.

 

“Door het uniforme standenconcept ligt de focus duidelijk op het product en op contacten. Deze face-to-face contacten worden extra gestimuleerd door de unieke setting met free catering. De exposanten zijn zowel toonaangevende marktleiders als kleine dynamische bedrijven,” laten de organisatoren weten.

 

Winkel van de toekomst

Ook de Future of Shopping Roadshow van RetailDetail en Unizo zal op de E-Commerce Xpo te ontdekken zijn. Deze mobiele winkel van de toekomst presenteert in een opstelling van zes zeecontainers nieuwe tools en technologieën voor de retail van morgen.

 

E-Commerce Xpo 2015 is op maandag 30 november en dinsdag 1 december gratis te bezoeken voor wie zich registreert via www.ecommercexpo.be met de code 746234.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top