E-commerce Xpo 2015 op 30 november en 1 december | RetailDetail

E-commerce Xpo 2015 op 30 november en 1 december

E-commerce Xpo 2015 op 30 november en 1 december

Op 30/11 en 1/12 vindt de E-Commerce Xpo plaats: met dat contactplatform voor oplossingen voor e-commerce willen Unizo en Kortrijk Xpo de vele ondernemers in België die overwegen om te starten in de e-commercemarkt, of die met hun webshop willen groeien, op het goede spoor zetten.

Inzichten van collega-ondernemers

Deze editie worden dan ook extra seminaries ingericht voor bestaande webshops die zich verder willen verdiepen in de materie en hun webshop verder willen optimaliseren. Het programma brengt daarbij casestudies aan bod van collega-ondernemers die hun webshop of e-commerce al succesvol hebben uitgebouwd.

 

De beursvloer zelf telt ondertussen al 123 exposanten en is onderverdeeld in zes productzones (webshopontwikkeling, betaalsystemen, online marketing, logistiek, diensten en advies), zodat bestaande e-tailers gericht de beurs kunnen bezoeken.

 

“Door het uniforme standenconcept ligt de focus duidelijk op het product en op contacten. Deze face-to-face contacten worden extra gestimuleerd door de unieke setting met free catering. De exposanten zijn zowel toonaangevende marktleiders als kleine dynamische bedrijven,” laten de organisatoren weten.

 

Winkel van de toekomst

Ook de Future of Shopping Roadshow van RetailDetail en Unizo zal op de E-Commerce Xpo te ontdekken zijn. Deze mobiele winkel van de toekomst presenteert in een opstelling van zes zeecontainers nieuwe tools en technologieën voor de retail van morgen.

 

E-Commerce Xpo 2015 is op maandag 30 november en dinsdag 1 december gratis te bezoeken voor wie zich registreert via www.ecommercexpo.be met de code 746234.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.