E-commerce Xpo 2015 op 30 november en 1 december

E-commerce Xpo 2015 op 30 november en 1 december

Op 30/11 en 1/12 vindt de E-Commerce Xpo plaats: met dat contactplatform voor oplossingen voor e-commerce willen Unizo en Kortrijk Xpo de vele ondernemers in België die overwegen om te starten in de e-commercemarkt, of die met hun webshop willen groeien, op het goede spoor zetten.

Inzichten van collega-ondernemers

Deze editie worden dan ook extra seminaries ingericht voor bestaande webshops die zich verder willen verdiepen in de materie en hun webshop verder willen optimaliseren. Het programma brengt daarbij casestudies aan bod van collega-ondernemers die hun webshop of e-commerce al succesvol hebben uitgebouwd.

 

De beursvloer zelf telt ondertussen al 123 exposanten en is onderverdeeld in zes productzones (webshopontwikkeling, betaalsystemen, online marketing, logistiek, diensten en advies), zodat bestaande e-tailers gericht de beurs kunnen bezoeken.

 

“Door het uniforme standenconcept ligt de focus duidelijk op het product en op contacten. Deze face-to-face contacten worden extra gestimuleerd door de unieke setting met free catering. De exposanten zijn zowel toonaangevende marktleiders als kleine dynamische bedrijven,” laten de organisatoren weten.

 

Winkel van de toekomst

Ook de Future of Shopping Roadshow van RetailDetail en Unizo zal op de E-Commerce Xpo te ontdekken zijn. Deze mobiele winkel van de toekomst presenteert in een opstelling van zes zeecontainers nieuwe tools en technologieën voor de retail van morgen.

 

E-Commerce Xpo 2015 is op maandag 30 november en dinsdag 1 december gratis te bezoeken voor wie zich registreert via www.ecommercexpo.be met de code 746234.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top