E-commerce Xpo: Is uw webshop klaar voor uw klanten van morgen?

E-commerce Xpo: Is uw webshop klaar voor uw klanten van morgen?

E-commerce Xpo: Is uw webshop klaar voor uw klanten van morgen?

(publireportage) Online ondernemen evolueert razendsnel, tijd dus voor een update op E-Commerce Xpo op 7 en 8 november in Kortrijk Xpo. Met de 3e editie willen UNIZO en Kortrijk Xpo een antwoord bieden aan ondernemers die met e-commerce willen starten of groeien.  

 

140 exposanten maken u wegwijs

140 bedrijven stellen hun oplossingen voor: webshopbouwers, agentschappen, logistieke dienstverleners, betaalsystemen, security, fotografie, juridisch of algemeen advies, enz…  In 5 overzichtelijke product-zones vinden de B2C- en B2B-ondernemers alles voor online ondernemen. Zo kunnen ervaren e-commercemanagers heel gericht de beurs bezoeken.

 

Voor starters geeft deze indeling een goede leidraad om zich te oriënteren in de materie. Wie zich registreert voor een bezoek aan E-Commerce Xpo, kan al op voorhand afspraken op de beursvloer vastleggen. Zo wordt een beursbezoek niet alleen inspirerend en informatief, maar ook extra efficiënt. 

 

Seminarieprogramma met 10' cases en panelgesprekken

Sterke cases, inspirerende 10’ sessies, infosessies, ondernemersverhalen, trendpresentaties, vooruitblikken naar de e-commerce van morgen,…  E-Commerce Xpo brengt telkens opnieuw een sterk seminarieprogramma, waarin zowel de starter als de ervaren e-commercemanagers hun gading vinden. Met heel wat getuigenissen van webshops over hun obstakels en oplossingen, kan de bezoeker leren van enkele van de best practices in de sector.

 

De panelgesprekken gaan dieper in op fashion en food. Er worden marktstudies gepresenteerd, die de bezoeker strategische richting geeft voor de webshop van morgen. Ook hete hangijzers zoals privacy en cybercrime worden behandeld. De meest performante digitalemarketingcampagnes van webshops, die meedingen naar de Digital Marketing Awards, worden eveneens op E-Commerce Xpo voorgesteldn en er zijn tal van 10 minute sessions.

 

In slechts 10 minuutjes geven exposanten de essentie van diverse oplossingen en tools, of laten ze de bezoekers delen in de waardevolle kennis die zij in huis hebben. De 10’ sessions zijn gegroepeerd in diverse tracks : Start to e-commerce, Digital marketing, Optimize your webshop, Logistic strategies, Online success & Conversion is King.  

 

Theatervoorstelling “Het genot van e-commerce”

Op het programma van E-Commerce Xpo 2016 pronkt ook de avant-première van een heuse theatervoorstelling. “Het genot van e-commerce” is een bedrijfstheater over het opstarten van een eigen webshop.

 

Janine baat een lingeriewinkel uit. Jos is postbode. Omdat haar concurrenten haar klanten wegnemen zoekt ze een middel om de strijd aan te gaan. Een webshop. Maar hoe begin je aan een webshop? Wie kan je raad geven? Hoe moet je dat managen? Gelukkig is Jos postbode. Hij kent iets van pakjes. Maar een lingeriewinkel, net als elke andere handelszaak, heeft zijn eigen wetmatigheden.

 

Hoe meet je bijvoorbeeld op een goede manier de cupmaat? In de winkel is dat geen probleem. Janine kent er alles van. Maar als de mensen dat thuis zelf moeten doen?  In “Het genot van e-commerce” wordt de opbouw van een webwinkel stap voor stap gevolgd. Zoals het in de realiteit verloopt.


U ziet Celia Bogaert, Kristof Goffin, Annelies Boel en Wim Peters op het podium, in een regie van Frans Ceusters, die u ook kent als bedenker en regisseur van De Kotmadam. “Het genot van e-commerce” is een productie van Moonbeat & Xplore Group.  

 

Bijzondere aandacht voor starters

Wie nog niet vertrouwd is met e-commerce, wordt op E-Commerce Xpo begeleid zodat de beurs de ideale introductie tot e-commerce vormt. Zo kunnen zij op de UNIZO-stand persoonlijk advies krijgen en ontvangt enkele bezoeker de UNIZO-adviespocket ‘Online met je zaak’.  Studenten van Howest maken hen in een kort, persoonlijk gesprek wegwijs in e-commerce, zodat zij op de beurs met enige basiskennis de juiste oplossingen en partners voor hun online avontuur kunnen zoeken.  

 

E-Commerce Xpo 2016 gratis bezoeken?  Bezoek aan E-Commerce Xpo 2016 is gratis voor professionals, mits online voorregistratie via www.ecommercexpo.be met code 477.  De bezoekersbadge geeft niet enkel toegang tot de beursvloer, maar ook tot de seminaries en de gratis catering.  

 

Voor alle info: tel. +32 (0)56 24 11 11  -  ecommercexpo@kortrijkxpo.com - www.ecommercexpo.be

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.