E-tailer Etsy wil fysiek gaan in Londen

E-tailer Etsy wil fysiek gaan in Londen

Online handelsplatform Etsy gaat in december een pop-upwinkel openen in Covent Garden in Londen. Etsy hoopt zo zijn naamsbekendheid te vergroten en denkt aan een vaste plek in de toekomst.

Proefproject

In de pop-upwinkel zullen producten van Britse verkopers verkocht worden. Op Etsy worden vooral handgemaakte en vintage producten verkocht. Momenteel heeft de website meer dan één miljoen online verkopers.

 

Etsy werd tien jaar geleden opgericht en houdt zich de laatste jaren steeds meer bezig met offline mogelijkheden. Zo opende het in 2012 een eerste pop-up in New York en sindsdien zijn er al enkele tijdelijke filialen gevolgd.

 

Nu heeft het bedrijf ook te kennen gegeven dat het wel interesse heeft om een vaste winkel te openen op een grote winkelstraat in het Verenigd Koninkrijk. Daarom zullen er het komende jaar ook verschillende Britse pop-upwinkels verschijnen, waarvan de winkel in Covent Garden de eerste is.

 

Lancering eigen kaartlezer


Om verkopers ook offline via Etsy te laten betalen, heeft het bedrijf een kaartlezer van Etsy gelanceerd. Veel van de verkopers van Etsy verkopen hun producten ook op beurzen en Etsy wil hen helpen de verkoop te vergemakkelijken, terwijl het zelf een commissie van 2,75 procent krijgt op de verkoop.

 

Kopers krijgen daarnaast ook een reçu via e-mail, waar een link naar Etsy in te vinden is. Zo hoopt Etsy offline ook kopers voor zijn online afdeling te vinden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top