Earnieland.be lanceert "digitale klantenkaart voor e-commerce"

Earnieland.be lanceert "digitale klantenkaart voor e-commerce"

Earnieland.be, een soort digitale klantenkaart over de sitegrenzen heen, stort consumenten de helft van zijn commissie terug. Geen wonder dat de site al een deal heeft met ruim 300 webshops, die lonken naar het enorme potentieel aan nieuwe klanten.

Opgericht 'vanuit pure frustratie'

Earnieland.be is het nieuwste geesteskind van Steven Spillebeen, bekend als 'Spillie' uit de eerste editie van Big Brother. De West-Vlaming startte de site vanuit 'pure frustratie', zegt hij in Het Nieuwsblad. "Mijn portefeuille zit vol klantenkaarten en ik moet nog eens tientallen wachtwoorden onthouden voor de webwinkels waar ik spullen koop en getrouwheidspunten spaar. Maar ik ben niet geïnteresseerd in punten voor een zoveelste set handdoelen of nóg een broodrooster. Wat ik wil, is cash."

 

Dus stort Earnieland de helft van de commissie die het ontvangt van de geaffilieerde webshops op de bankrekening van de consument: "In plaats van meteen naar de webshop te surfen, log je eerst in bij ons. Daar klik je op het logo van de webshop van je keuze. Je ziet meteen hoe veel extra korting je krijgt. Eens per maand storten wij de totale korting die je hebt verdiend, op je bankrekening." Intussen zouden al een kleine duizend consumenten een eerste bedrag hebben ontvangen.

 

Al is die 'cash back' niet het enige voordeel waarmee Earnieland.be consumenten hoopt te verleiden. "Hoe vaker je inlogt en hoe meer vrienden je aanbrengt (via Facebook, Twitter of Pinterest bijvoorbeeld), hoe meer Earnie-punten je verdient. Ook die leveren cash op." En bovendien is er ook nog een Foursquare-spelelement, dat consumenten moet aanzetten om vaak terug te keren naar de site.

 

Bol.com, Zalando en Media Markt

Het initiatief wist al 300 grote nationale én internationale e-tailers te verleiden. "In het wereldje van de affiliate partners is deze aanpak inderdaad vrij uniek", zegt Philippe Depautex, e-commercemanager van Media Markt. "In Nederland en Duitsland bestaat er al iets soortgelijks, maar voor België is dit bij mijn weten de eerste die het op zo'n manier aanpakt", bevestigt ook Jan Huysmans, manager België voor Bol.com.

 

"Van de tien klanten die Earnieland aanbrengt bij zijn partner-webshops, zijn er drie bestaande klanten. Op die drie maakt de partner minder winst omdat hij een commissie betaalt aan Earnieland, maar tegelijk wint het bedrijf er wel zeven nieuwe klanten bij", verklaart Steven Spillebeen die interesse van webwinkels.

 

In de loop van volgende maand gaat de Engelse versie van de site live, en vanaf dan hoopt Spillebeen Earnieland om de drie maand te lanceren in een ander land. "Want e-commerce is per definitie internationaal!", steekt hij zijn ambities niet weg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Back to top