eBay biedt designmode aan | RetailDetail

eBay biedt designmode aan

eBay biedt designmode aan

eBay heeft een digitale webhoek geopend waar designers hun kledij tegen de volle prijs kunnen verkopen. Het initiatief moet helpen om de online gigant van zijn eeuwig etiket van 'veilingsite' af te helpen.

Omzet grotendeels van klassieke verkoop

eBay werd groot door particulieren de kans te geven om hun goederen tweedehands van de hand te doen via een digitaal veilingplatform. Ruim 70 procent van de omzet die via het bedrijf wordt gerealiseerd, is vandaag echter klassieke online verkoop waarbij aanbieders gebruik maken van de trafiek die eBay heeft om hun producten aan te prijzen. 

 

Nu wordt het digitale uitstalraam van EBay nog versterkt. Onder de hoofding Designer Collective biedt het al zestien Amerikaanse designmerken aan, zoals onder meer Calvin Klein, Nicole Miller en True Religion. Andere designmerken als Halston Heritage, Trina Turk, Rachel Pally en Janis worden binnenkort verwacht.

 

Voor heel wat merken vormt de verkoop via eBay een aanvulling op hun eigen webverkoop. Het biedt hen de mogelijkheid een ander publiek aan te spreken. De merken moeten trouwens wel zelf instaan voor hun deel op de site en voor het stockbeheer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top