eBay doet beter dan verwacht | RetailDetail

eBay doet beter dan verwacht

eBay doet beter dan verwacht

De Amerikaanse e-tailreus eBay heeft het voorbije kwartaal beter gepresteerd dan verwacht werd door de analisten. Het is het laatste kwartaal waarin de resultaten van PayPal zijn meegerekend, want binnenkort gaat het betaalplatform op eigen benen staan.

Flinke groei bij PayPal

De totale netto-omzet van het bedrijf steeg met 7 procent naar 4,4 miljard dollar (vier miljard euro). Dat was voor een groot stuk te danken aan de resultaten van PayPal, dat zijn omzet met 16 procent zag stijgen naar 2,3 miljard dollar (2 miljard euro).

 

PayPal behandelde het voorbije kwartaal dan ook 1,1 miljard transacties, goed voor een bedrag van 66 miljard dollar (60 miljard euro). Dat is 20 procent meer dan een jaar geleden. Ook het aantal klanten groeide met 11 procent naar 169 miljoen.

 

Bij veilingsite eBay was een volledig ander beeld te zien: daar daalde de netto-omzet net met 3 procent naar 2,1 miljard dollar (1,93 miljard euro). Het aantal transacties zakte met 2 procent, al waren die nog steeds goed voor een totaalbedrag van 20 miljard dollar (18 miljard euro). De nettowinst kreeg met een daling van 88 procent naar 83 miljoen dollar (75 miljoen euro) ook een flinke klap.

 

Omwille van de grote verschillen tussen PayPal en eBay werd een tijd geleden besloten om de twee bedrijven van elkaar te splitsen. Na de splitsing zal PayPal meer waard zijn dan eBay.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top