eBay koopt Hunch.com

eBay koopt Hunch.com

's Werelds grootste online marktplaats eBay is de nieuwe eigenaar van Hunch.com, een internetplatform dat in 2009 in New York werd opgericht en dat producten en diensten aanbeveelt op basis van de persoonlijke voorkeuren van zijn bezoekers.

De website maakt daarvoor gebruik van informatie op sociale netwerken en andere websites en verwerkt die in zijn gepatenteerd model, de "taste graph".

"Met Hunch voegen we nu nieuwe mogelijkheden toe om online een meer gepersonaliseerde winkelervaring aan te bieden", aldus Mark Carges, chief technology officer van eBay. "We verwachten dat de technologie van Hunch de eBay-shoppers zal helpen wanneer ze iets willen kopen en dat de technologie verkopers op nieuwe ideeën zal brengen om de juiste producten bij de juiste mensen te krijgen."

Geen van beide partijen wil zeggen hoeveel geld met de overname gemoeid is, maar volgens technologiewebsite Uncrunched zou het om zo'n 80 miljoen dollar gaan (ca. 60 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top