eBay koopt software om klanten virtueel te laten passen

eBay koopt software om klanten virtueel te laten passen

Internetgigant eBay heeft voor een niet nader genoemd bedrag computergraphicsspecialist PhiSix overgenomen. Die start-up ontwikkelt op basis van foto's 3D-modellen die simuleren hoe een bepaald kledingstuk je staat.

Virtuele paskamer weer stap dichterbij

Het is een oud zeer van online modeboetieks: de klant kan zijn aankopen niet passen, waardoor de kansen op een miskoop stijgen en ook het aantal retours vaak hoog blijft. Dat beseft blijkbaar ook eBay, want het heeft zopas de 3D-specialist PhiSix overgenomen. Dat bedrijf ontwikkelt virtuele 3D-modellen van kledingstukken op basis van foto's.

 

De modellen simuleren hoe het stuk staat op verschillende (bewegende) figuren, zodat de kandidaat-koper niet alleen kan zien of het stuk in kwestie hem of haar zal staan, maar vooral ook makkelijk kan nagaan of de pasmaat wel klopt. Geen overbodige luxe, in de wetenschap dat die maten nogal eens verschillen van merk tot merk. PhiSix werd in 2012 opgericht door Jonathan Su, in een vorig leven onderzoeker bij Intel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Back to top