eBay laat consumenten 3D-printen met app

eBay laat consumenten 3D-printen met app

De webretailer eBay heeft eBay Exact gelanceerd, een app waarmee consumenten een twintigtal verschillende producten kunnen laten printen in 3D. Het werkt daartoe samen met drie bedrijven die gespecialiseerd zijn in 3D-printen en het aanbod gaat van smartphonehoesjes tot metalen sieraden.

‘Customized’ smartphonehoesjes of ringen

Consumenten kunnen via de iPhone-app eBay Exact voortaan ringen, hoesjes voor de smartphone en juwelen naar eigen smaak in 3D laten printen in plastic, metaal of houtvezel en ze vervolgens thuis laten afleveren.


In Europa werkt het bedrijf daarvoor samen met de Franse 3D-printer Sculpteo, in de VS met MakerBot en in Canada met Hot Pop Factory. Bij de start van zijn bestelling kiest de consument meteen bij welke fabrikant de opdracht wordt geplaatst.


Wel is het aangeboden gamma nog beperkt. Via Sculpteo zijn er bijvoorbeeld maar acht producten beschikbaar. De prijzen variëren van 9 dollar (7 euro) voor een opberghoesje voor de iPhone tot 350 dollar (269 euro) voor een metalen ring. De leveringstermijn voor de bestelde producten bedraagt twee weken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top