eBay wil digitale ervaring in fysieke winkel | RetailDetail

eBay wil digitale ervaring in fysieke winkel

eBay wil digitale ervaring in fysieke winkel

eBay heeft in een winkelcentrum in Palo Alto (Californië) enkele snufjes toegevoegd die de bezoekers van het winkelcentrum benaderen met hulpmiddelen die vooral online te vinden zijn, zoals interactieve plattegronden.

Aangepaste informatie

Klanten die het 'Connected Mall' bezoeken kunnen hun ervaring heel eenvoudig aanpassen, zodat ze steeds de informatie krijgen die ze nodig hebben. Zo zijn er plattegronden te vinden die de exacte locatie van een bezoeker weergeven, alsook de richting naar waar hij kijkt.

 

Hij of zij kan dan op de digitale plattegrond naar een specifieke winkel zoeken, en die daarna naar zijn mobiel toestel sturen. Klanten kunnen de visuele invulling van de plattegrond ook naar eigen wens aanpassen en ze krijgen er informatie over evenementen en promoties die er die dag te vinden zijn.

 

"eBay zorgt voor een revolutie in shopping door de beste digitale technologieën naar de fysieke wereld te brengen. Het 'Connected Mall' in samenwerking met Simon [de eigenaar van het winkelcentrum, red.] geeft shoppers real-time informatie en promoties die de trafiek in winkelcentra zullen veranderen", zegt Steve Yankovich, vicepresident voor innovatie bij eBay.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top