eBay wil digitale ervaring in fysieke winkel | RetailDetail

eBay wil digitale ervaring in fysieke winkel

eBay wil digitale ervaring in fysieke winkel

eBay heeft in een winkelcentrum in Palo Alto (Californië) enkele snufjes toegevoegd die de bezoekers van het winkelcentrum benaderen met hulpmiddelen die vooral online te vinden zijn, zoals interactieve plattegronden.

Aangepaste informatie

Klanten die het 'Connected Mall' bezoeken kunnen hun ervaring heel eenvoudig aanpassen, zodat ze steeds de informatie krijgen die ze nodig hebben. Zo zijn er plattegronden te vinden die de exacte locatie van een bezoeker weergeven, alsook de richting naar waar hij kijkt.

 

Hij of zij kan dan op de digitale plattegrond naar een specifieke winkel zoeken, en die daarna naar zijn mobiel toestel sturen. Klanten kunnen de visuele invulling van de plattegrond ook naar eigen wens aanpassen en ze krijgen er informatie over evenementen en promoties die er die dag te vinden zijn.

 

"eBay zorgt voor een revolutie in shopping door de beste digitale technologieën naar de fysieke wereld te brengen. Het 'Connected Mall' in samenwerking met Simon [de eigenaar van het winkelcentrum, red.] geeft shoppers real-time informatie en promoties die de trafiek in winkelcentra zullen veranderen", zegt Steve Yankovich, vicepresident voor innovatie bij eBay.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.