ECI profileert zich verder als online boekwinkel

ECI profileert zich verder als online boekwinkel

ECI, dat ooit furore maakte als postorderbedrijf voor boeken, gaat zich nog sterker profileren als een online boekwinkel. In dat opzicht werd er een nieuwe website opgestart en kwam er een nieuw logo en een nieuwe slogan.

 

Vaste klanten

De nieuwe slogan luidt nu simpelweg ‘de online boekwinkel’. Dat wil echter niet zeggen dat ECI volledig afstapt van het systeem waarbij hun leden extra kortingen kunnen krijgen. Klanten van de online boekwinkel worden voortaan echter automatisch ‘vaste klant’ als ze jaarlijks meer dan drie boeken kopen. Vaste klanten krijgen zo 20 procent korting op hun aankopen. Er zijn wel geen verplichtingen meer, zoals voorheen het geval was.

 

ECI kwam in 2014 na een faillissement in handen van Novamedia, dat de boekenclub opnieuw wilde laten groeien. Daarbij zette Boudewijn Poelmann, directeur van Novamedia, onmiddellijk het oude systeem stop met de vaste maandelijkse aankoop en maakte hij werk van een nieuwe digitale strategie. Hij stelde dat ECI ook het doel zal hebben om steeds goedkoper te zijn dan Amazon.

 

Voor het faillissement had ECI ongeveer 200 werknemers in dienst, maar na de doorstart bleven er daar nog slechts 30 van over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top