ECI profileert zich verder als online boekwinkel | RetailDetail

ECI profileert zich verder als online boekwinkel

ECI profileert zich verder als online boekwinkel

ECI, dat ooit furore maakte als postorderbedrijf voor boeken, gaat zich nog sterker profileren als een online boekwinkel. In dat opzicht werd er een nieuwe website opgestart en kwam er een nieuw logo en een nieuwe slogan.

 

Vaste klanten

De nieuwe slogan luidt nu simpelweg ‘de online boekwinkel’. Dat wil echter niet zeggen dat ECI volledig afstapt van het systeem waarbij hun leden extra kortingen kunnen krijgen. Klanten van de online boekwinkel worden voortaan echter automatisch ‘vaste klant’ als ze jaarlijks meer dan drie boeken kopen. Vaste klanten krijgen zo 20 procent korting op hun aankopen. Er zijn wel geen verplichtingen meer, zoals voorheen het geval was.

 

ECI kwam in 2014 na een faillissement in handen van Novamedia, dat de boekenclub opnieuw wilde laten groeien. Daarbij zette Boudewijn Poelmann, directeur van Novamedia, onmiddellijk het oude systeem stop met de vaste maandelijkse aankoop en maakte hij werk van een nieuwe digitale strategie. Hij stelde dat ECI ook het doel zal hebben om steeds goedkoper te zijn dan Amazon.

 

Voor het faillissement had ECI ongeveer 200 werknemers in dienst, maar na de doorstart bleven er daar nog slechts 30 van over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.