Ecommerce Europe lanceert keurmerk | RetailDetail

Ecommerce Europe lanceert keurmerk

Ecommerce Europe lanceert keurmerk

Ecommerce Europe heeft vandaag een Europees webwinkelkeurmerk gelanceerd. Die waarborg werd vorig jaar al aangekondigd en moet voor een veiliger internetverkeer zorgen over de grenzen heen.

Inhoud vanaf september bekend

Bij de aankondiging van het keurmerk vorig jaar werd nog een streefdatum van 1 januari 2015 gegeven, maar de uiteindelijke lancering is dus voor een half jaartje later. Zo'n internationaal keurmerk is al van bij de oprichting van Ecommerce Europe in 2012 een doel geweest.


De waarborg zal niet enkel beschikbaar gemaakt worden voor grote bedrijven, maar moet ook voor de kleinere spelers in de markt een plaats hebben. Wat de exacte inhoud van de waarborg voor winkeliers is, zal vanaf september bekend gemaakt worden. De webwinkels zullen naar alle waarschijnlijkheid zelfregulerend te werk gaan rond het keurmerk en de kosten worden volgens Ecommerce Europe zo laag mogelijk gehouden.


Zowel het Nederlandse Thuiswinkel.org als het Belgische becommerce maken deel uit van de organisatie Ecommerce Europe.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top