Ecommerce Europe wil Europees loket e-commerce

Ecommerce Europe wil Europees loket e-commerce

Brancheorganisatie Ecommerce Europe wil dat er één loket komt in Europa voor e-commerce. Volgens hen is dat nodig om een meer gecoördineerd beleid te voeren rond e-commerce in Europa.

Vijf beleidsprioriteiten

Ecommerce Europe doet die oproep in de aanloop naar de Europese verkiezingen later deze maand. De brancheorganisatie wil dat er meer aandacht besteed wordt aan e-commerce in Europa, omdat die sector met zijn sterke groei bijdraagt aan de economische groei en de werkgelegenheid binnen de Unie.

 

Het lanceerde daarom ook al een speciale website, waar het zijn beleidsprioriteiten uit de doeken doet. Ecommerce Europe vraagt op vijf punten extra aandacht: internetbeveiliging en gegevensbescherming, de rechten van de consument, betalingsverkeer, belastingen en logistiek.

 

Zo vraagt het om een Europees e-identificatiesysteem, dat moet zorgen voor meer handel over de grenzen heen. Ook wil het dat er een Europees keurmerk komt voor webwinkels, maar wil het wel dat dit ontwikkeld wordt door de industrie en niet door de Europese wetgevers. Ook moeten online betalingen eenvoudiger worden en moeten de kosten op dat vlak lager komen te liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top