Ecoshop lanceert totaal vernieuwde website | RetailDetail

Ecoshop lanceert totaal vernieuwde website

Ecoshop lanceert totaal vernieuwde website

De Belgische keten van tweedehandswinkels Ecoshop gaat met zijn vernieuwde website de concurrentie aan met sites als Hebbes, 2dehands.be en Kapaza.

 

Prijsschatting als pluspunt

Ecoshop, naar eigen zeggen het grootste netwerk van verkoopzalen in België, runt in ons land 16 tweedehandswinkels. Die verkopen de spullen van meer dan 16.000 'binnenbrengers' en ontvangen meer dan 250.000 bezoekers per maand. De keten claimt dat driekwart van de binnengebrachte goederen binnen de maand wordt verkocht, de helft zelfs binnen de 10 dagen.

 

Om de groeiende concurrentie van websites als Hebbes, 2dehands.be en Kapaza het hoofd te bieden, heeft Ecoshop zijn website nu volledig vernieuwd: "Er zijn verbeteringen aangebracht op verschillende punten: vanaf nu kunt u de status van de door u binnengebrachte items online raadplegen, u kunt uw eigen goederen naar waarde laten schatten, de contracten voor binnenbrengers kunnen online bekeken worden en de site is verder geïntegreerd met sociale media en nog veel meer", meldt de groep op zijn Facebook-pagina.

 

De nieuwe site van Ecoshop brengt een beperkte selectie - "ongeveer 5% van het totaal aantal binnengebrachte goederen" - uit het aanbod van de verschillende vestigingen. Met foto, prijs én locatie waar het product zich bevindt, want het blijft wel de bedoeling dat de koper voor de eigenlijke aankoop zelf naar de winkel in kwestie gaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.