Ecoshop lanceert totaal vernieuwde website

Ecoshop lanceert totaal vernieuwde website

De Belgische keten van tweedehandswinkels Ecoshop gaat met zijn vernieuwde website de concurrentie aan met sites als Hebbes, 2dehands.be en Kapaza.

 

Prijsschatting als pluspunt

Ecoshop, naar eigen zeggen het grootste netwerk van verkoopzalen in België, runt in ons land 16 tweedehandswinkels. Die verkopen de spullen van meer dan 16.000 'binnenbrengers' en ontvangen meer dan 250.000 bezoekers per maand. De keten claimt dat driekwart van de binnengebrachte goederen binnen de maand wordt verkocht, de helft zelfs binnen de 10 dagen.

 

Om de groeiende concurrentie van websites als Hebbes, 2dehands.be en Kapaza het hoofd te bieden, heeft Ecoshop zijn website nu volledig vernieuwd: "Er zijn verbeteringen aangebracht op verschillende punten: vanaf nu kunt u de status van de door u binnengebrachte items online raadplegen, u kunt uw eigen goederen naar waarde laten schatten, de contracten voor binnenbrengers kunnen online bekeken worden en de site is verder geïntegreerd met sociale media en nog veel meer", meldt de groep op zijn Facebook-pagina.

 

De nieuwe site van Ecoshop brengt een beperkte selectie - "ongeveer 5% van het totaal aantal binnengebrachte goederen" - uit het aanbod van de verschillende vestigingen. Met foto, prijs én locatie waar het product zich bevindt, want het blijft wel de bedoeling dat de koper voor de eigenlijke aankoop zelf naar de winkel in kwestie gaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top