Ecoshop lanceert totaal vernieuwde website

Ecoshop lanceert totaal vernieuwde website

De Belgische keten van tweedehandswinkels Ecoshop gaat met zijn vernieuwde website de concurrentie aan met sites als Hebbes, 2dehands.be en Kapaza.

 

Prijsschatting als pluspunt

Ecoshop, naar eigen zeggen het grootste netwerk van verkoopzalen in België, runt in ons land 16 tweedehandswinkels. Die verkopen de spullen van meer dan 16.000 'binnenbrengers' en ontvangen meer dan 250.000 bezoekers per maand. De keten claimt dat driekwart van de binnengebrachte goederen binnen de maand wordt verkocht, de helft zelfs binnen de 10 dagen.

 

Om de groeiende concurrentie van websites als Hebbes, 2dehands.be en Kapaza het hoofd te bieden, heeft Ecoshop zijn website nu volledig vernieuwd: "Er zijn verbeteringen aangebracht op verschillende punten: vanaf nu kunt u de status van de door u binnengebrachte items online raadplegen, u kunt uw eigen goederen naar waarde laten schatten, de contracten voor binnenbrengers kunnen online bekeken worden en de site is verder geïntegreerd met sociale media en nog veel meer", meldt de groep op zijn Facebook-pagina.

 

De nieuwe site van Ecoshop brengt een beperkte selectie - "ongeveer 5% van het totaal aantal binnengebrachte goederen" - uit het aanbod van de verschillende vestigingen. Met foto, prijs én locatie waar het product zich bevindt, want het blijft wel de bedoeling dat de koper voor de eigenlijke aankoop zelf naar de winkel in kwestie gaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top