Ecoshop lanceert totaal vernieuwde website

Ecoshop lanceert totaal vernieuwde website

De Belgische keten van tweedehandswinkels Ecoshop gaat met zijn vernieuwde website de concurrentie aan met sites als Hebbes, 2dehands.be en Kapaza.

 

Prijsschatting als pluspunt

Ecoshop, naar eigen zeggen het grootste netwerk van verkoopzalen in België, runt in ons land 16 tweedehandswinkels. Die verkopen de spullen van meer dan 16.000 'binnenbrengers' en ontvangen meer dan 250.000 bezoekers per maand. De keten claimt dat driekwart van de binnengebrachte goederen binnen de maand wordt verkocht, de helft zelfs binnen de 10 dagen.

 

Om de groeiende concurrentie van websites als Hebbes, 2dehands.be en Kapaza het hoofd te bieden, heeft Ecoshop zijn website nu volledig vernieuwd: "Er zijn verbeteringen aangebracht op verschillende punten: vanaf nu kunt u de status van de door u binnengebrachte items online raadplegen, u kunt uw eigen goederen naar waarde laten schatten, de contracten voor binnenbrengers kunnen online bekeken worden en de site is verder geïntegreerd met sociale media en nog veel meer", meldt de groep op zijn Facebook-pagina.

 

De nieuwe site van Ecoshop brengt een beperkte selectie - "ongeveer 5% van het totaal aantal binnengebrachte goederen" - uit het aanbod van de verschillende vestigingen. Met foto, prijs én locatie waar het product zich bevindt, want het blijft wel de bedoeling dat de koper voor de eigenlijke aankoop zelf naar de winkel in kwestie gaat.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top