Edenred test maaltijdcheques voor online aankopen

Edenred test maaltijdcheques voor online aankopen

Edenred is een pilootproject gestart om aankopen bij foodwebshops te betalen met elektronische maaltijdcheques. Een primeur die perspectieven biedt voor zowel consumenten als handelaars.

Pilootproject bij eigen werknemers

Sinds 1 oktober worden maaltijdcheques in ons land enkel nog in elektronische vorm uitgegeven, en dus ligt de weg open om die ook te gebruiken om voeding bij webshops aan te kopen. Dat daar wel degelijk vraag naar is, bewijst een enquête die Edenred begin deze maand organiseerde: bijna 85% van de respondenten verklaarde zijn maaltijdcheques te willen gebruiken om er online voeding mee te kopen.

 

De uitgever van de TicketRestaurant-maaltijdcheques is alvast een pilootproject in die zin gestart. Edenred ontwikkelde samen met Lyra Network (via zijn oplossing Payzen) een online betaalmodule. Die werd geïntegreerd in de website van Green Attitude, een bedrijf dat slaatjes, broodjes, wraps en soep levert aan bedrijven. De medewerkers van Edenred kunnen op die webshop hun bestelling plaatsen en nu al meteen afrekenen met hun Ticket Restaurant-kaart.

 

De betalingsmodule is volledig web-responsive en bruikbaar vanop alle mogelijke smartphones en tablets. Doel van het pilootproject is het gedrag van de gebruikers - zowel klanten als online handelaar - te observeren en meer inzicht te krijgen in hun wensen en noden, zo laat Edenred nog weten.

 

Groeimarkt

Online betalen met Ticket Restaurant-maaltijdcheques is niet enkel een interessant alternatief voor consumenten, maar biedt ook een meerwaarde aan handelaars en restaurants. Het is bovendien een groeimarkt, want steeds meer horeca-ondernemers alsook kleine zelfstandigen (bij wie meer en meer bakkers en slagers) vullen hun activiteiten aan met online diensten.

 

Elke maand ontvangen meer dan 1 miljoen loontrekkenden in ruim 30.000 ondernemingen Ticket Restaurant-maaltijdcheques van Edenred. Die kunnen ze intussen al verzilveren in zo'n 19.000 voedingszaken en restaurants in het hele land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top