Edenred test maaltijdcheques voor online aankopen | RetailDetail

Edenred test maaltijdcheques voor online aankopen

Edenred test maaltijdcheques voor online aankopen

Edenred is een pilootproject gestart om aankopen bij foodwebshops te betalen met elektronische maaltijdcheques. Een primeur die perspectieven biedt voor zowel consumenten als handelaars.

Pilootproject bij eigen werknemers

Sinds 1 oktober worden maaltijdcheques in ons land enkel nog in elektronische vorm uitgegeven, en dus ligt de weg open om die ook te gebruiken om voeding bij webshops aan te kopen. Dat daar wel degelijk vraag naar is, bewijst een enquête die Edenred begin deze maand organiseerde: bijna 85% van de respondenten verklaarde zijn maaltijdcheques te willen gebruiken om er online voeding mee te kopen.

 

De uitgever van de TicketRestaurant-maaltijdcheques is alvast een pilootproject in die zin gestart. Edenred ontwikkelde samen met Lyra Network (via zijn oplossing Payzen) een online betaalmodule. Die werd geïntegreerd in de website van Green Attitude, een bedrijf dat slaatjes, broodjes, wraps en soep levert aan bedrijven. De medewerkers van Edenred kunnen op die webshop hun bestelling plaatsen en nu al meteen afrekenen met hun Ticket Restaurant-kaart.

 

De betalingsmodule is volledig web-responsive en bruikbaar vanop alle mogelijke smartphones en tablets. Doel van het pilootproject is het gedrag van de gebruikers - zowel klanten als online handelaar - te observeren en meer inzicht te krijgen in hun wensen en noden, zo laat Edenred nog weten.

 

Groeimarkt

Online betalen met Ticket Restaurant-maaltijdcheques is niet enkel een interessant alternatief voor consumenten, maar biedt ook een meerwaarde aan handelaars en restaurants. Het is bovendien een groeimarkt, want steeds meer horeca-ondernemers alsook kleine zelfstandigen (bij wie meer en meer bakkers en slagers) vullen hun activiteiten aan met online diensten.

 

Elke maand ontvangen meer dan 1 miljoen loontrekkenden in ruim 30.000 ondernemingen Ticket Restaurant-maaltijdcheques van Edenred. Die kunnen ze intussen al verzilveren in zo'n 19.000 voedingszaken en restaurants in het hele land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.