Edenred test maaltijdcheques voor online aankopen

Edenred test maaltijdcheques voor online aankopen

Edenred is een pilootproject gestart om aankopen bij foodwebshops te betalen met elektronische maaltijdcheques. Een primeur die perspectieven biedt voor zowel consumenten als handelaars.

Pilootproject bij eigen werknemers

Sinds 1 oktober worden maaltijdcheques in ons land enkel nog in elektronische vorm uitgegeven, en dus ligt de weg open om die ook te gebruiken om voeding bij webshops aan te kopen. Dat daar wel degelijk vraag naar is, bewijst een enquête die Edenred begin deze maand organiseerde: bijna 85% van de respondenten verklaarde zijn maaltijdcheques te willen gebruiken om er online voeding mee te kopen.

 

De uitgever van de TicketRestaurant-maaltijdcheques is alvast een pilootproject in die zin gestart. Edenred ontwikkelde samen met Lyra Network (via zijn oplossing Payzen) een online betaalmodule. Die werd geïntegreerd in de website van Green Attitude, een bedrijf dat slaatjes, broodjes, wraps en soep levert aan bedrijven. De medewerkers van Edenred kunnen op die webshop hun bestelling plaatsen en nu al meteen afrekenen met hun Ticket Restaurant-kaart.

 

De betalingsmodule is volledig web-responsive en bruikbaar vanop alle mogelijke smartphones en tablets. Doel van het pilootproject is het gedrag van de gebruikers - zowel klanten als online handelaar - te observeren en meer inzicht te krijgen in hun wensen en noden, zo laat Edenred nog weten.

 

Groeimarkt

Online betalen met Ticket Restaurant-maaltijdcheques is niet enkel een interessant alternatief voor consumenten, maar biedt ook een meerwaarde aan handelaars en restaurants. Het is bovendien een groeimarkt, want steeds meer horeca-ondernemers alsook kleine zelfstandigen (bij wie meer en meer bakkers en slagers) vullen hun activiteiten aan met online diensten.

 

Elke maand ontvangen meer dan 1 miljoen loontrekkenden in ruim 30.000 ondernemingen Ticket Restaurant-maaltijdcheques van Edenred. Die kunnen ze intussen al verzilveren in zo'n 19.000 voedingszaken en restaurants in het hele land.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top