Eerste Belgische topman bol.com komt van bij Vanden Borre | RetailDetail

Eerste Belgische topman bol.com komt van bij Vanden Borre

Eerste Belgische topman bol.com komt van bij Vanden Borre
Ahold-dochter bol.com is vastbesloten om ook in ons land de grootste te worden. En daar moet Jan  Huysmans, tot voor kort verantwoordelijk voor de e-commerceactiviteiten van elektroketen Vanden Borre, voor gaan zorgen. Hij wordt meteen de allereerste "Manager België" van de Nederlandse online retailer.

Tweede thuismarkt (in wording)

Webwinkel bol.com wil van België resoluut zijn tweede thuismarkt maken. Het stampte daartoe een nieuwe functie uit de grond: die van Manager België. Jan Huysmans wordt in die nieuwe functie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van de business in België.

 

"Mijn uitdaging is van bol.com de beste winkel in België te maken. Daarvoor is het van essentieel belang dat we optimaal beantwoorden aan de wensen en behoeften van onze Belgische klanten. Bol.com biedt hen een ijzersterk en betrouwbaar concept, dat hen ongetwijfeld zal overtuigen van het gemak van online shoppen”, aldus Jan Huysmans.

 

Bol.com heeft "goed gekozen"

Jan Huysmans, in 2000 afgestudeerd aan de Universiteit Antwerpen in de toegepaste economische wetenschappen, bouwde bij Vanden Borre een grondige expertise in e-commerce op. In 2003 lanceerde hij de e-commerceactiviteiten van de elektroretailer die deel uitmaakt van Kesa Electricals en werd hij verantwoordelijk voor het uitbouwen van een team webspecialisten. Vanaf 2005 kreeg hij de opdracht een B2B business unit op te starten en uit te bouwen. Met succes, want in december 2011 werd Vandenborre.be verkozen tot e-commercesite van het jaar en in mei van dit jaar kwam daar de BeCommerce Award in de categorie Elektronica bovenop.

 

Dat het bol.com menens is met de verovering van de Belgische markt, mag blijken uit het feit dat het bedrijf nog meer Belgische medewerkers zoekt. Momenteel zijn er vacatures voor een Marketing Campagne Manager, een Online Marketeer, een Productmanager Boeken, een Productmanager Entertainment en een Productmanager Elektronica.


Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top