Eerste feestdag voor de Belgische e-commerce

Eerste feestdag voor de Belgische e-commerce

21 juni is de eerste Dag van de Webshop,  een dag waarmee het onlinemarketingbureau Conversics het internetwinkelen onder de aandacht wil brengen. Een honderdtal Belgische webshops lanceren voor de gelegenheid een exclusieve ‘Dag van de Webshop’-aanbieding die slechts 24 uur geldig is.

Op 21 juni shopt iedereen online

“In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce-initiatieven. Zowel kleine, gespecialiseerde shops voor bijvoorbeeld digitale camera’s, als grotere webshops voor bijvoorbeeld outdoor sporten. Met dit initiatief zetten we deze onlinewinkels in de kijker,” aldus de organisatoren.


Het idee om hen een platform aan te reiken om online aanbiedingen te groeperen, resulteerde uiteindelijk in de Dag van de Webshop. “Interessant voor de shops, maar ook voor de kopers. Die kunnen één dag lang genieten van heel bijzondere aanbiedingen. We tonen het publiek en de media meteen ook dat onlineshopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is.”

Belgische e-commerce in de lift

Shoppen doen we al lang niet meer alleen in fysieke winkels: de webshop of online winkel raakt jaar na jaar meer ingeburgerd. Boeken, kledij, speelgoed, mp3’tjes, maar ook minder evidente zaken zoals outdoor keukens, nummerplaten en zelfs brandhout gaan de laatste jaren vlotjes over de virtuele toonbank. Recent onderzoek van de Boston Consulting Group voorspelt dat de Belgische internet economie in 2015 ongeveer €20 miljard zal realiseren.

Oproep aan de webshops

De Dag van de Webshop betekent ook het bundelen van webshopinitiatieven om zowel de online kopers als de online winkeliers te onderkennen. Alle Belgische webwinkels die een aanbieding wensen te promoten op deze Dag, kunnen zich aanmelden op www.dagvandewebshop.be.
 

21 juni is de eerste Dag van de Webshop,  een dag waarmee het onlinemarketingbureau Conversics het internetwinkelen onder de aandacht wil brengen. Een honderdtal Belgische webshops lanceren voor de gelegenheid een exclusieve ‘Dag van de Webshop’-aanbieding die slechts 24 uur geldig is.

Op 21 juni shopt iedereen online

“In België zijn heel wat interessante en originele e-commerce-initiatieven. Zowel kleine, gespecialiseerde shops voor bijvoorbeeld digitale camera’s, als grotere webshops voor bijvoorbeeld outdoor sporten. Met dit initiatief zetten we deze onlinewinkels in de kijker,” aldus de organisatoren.


Het idee om hen een platform aan te reiken om online aanbiedingen te groeperen, resulteerde uiteindelijk in de Dag van de Webshop. “Interessant voor de shops, maar ook voor de kopers. Die kunnen één dag lang genieten van heel bijzondere aanbiedingen. We tonen het publiek en de media meteen ook dat onlineshopping zijn kinderschoenen al lang ontgroeid is.”

Belgische e-commerce in de lift

Shoppen doen we al lang niet meer alleen in fysieke winkels: de webshop of online winkel raakt jaar na jaar meer ingeburgerd. Boeken, kledij, speelgoed, mp3’tjes, maar ook minder evidente zaken zoals outdoor keukens, nummerplaten en zelfs brandhout gaan de laatste jaren vlotjes over de virtuele toonbank. Recent onderzoek van de Boston Consulting Group voorspelt dat de Belgische internet economie in 2015 ongeveer €20 miljard zal realiseren.

Oproep aan de webshops

De Dag van de Webshop betekent ook het bundelen van webshopinitiatieven om zowel de online kopers als de online winkeliers te onderkennen. Alle Belgische webwinkels die een aanbieding wensen te promoten op deze Dag, kunnen zich aanmelden op www.dagvandewebshop.be.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top