Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend

Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend

Op 4 februari is het weer tijd voor een nieuw Omnichannel Congress, hoog tijd zelfs. Topretailers als Arjen Schouten, COO van het internationaal befaamde Rituals, en meer, zullen het u bewijzen: de speeltijd met online is definitief voorbij.

Van cosmetica tot doe-het-zelf

Het volstaat niet langer om als retailer gewoon online aanwezig te zijn. Vandaag gebruiken de meest succesvolle retailers de mix van online en offline om rendabele groei te realiseren. Wat zijn winstgevende bedrijfsmodellen? En wat kunnen we van hen leren?


Op het Omnichannel Congress 2016 zullen we dat onder andere vernemen van niemand minder dan Arjen Schouten, COO van het huidverzorgingsmerk Rituals. Als Nederlands merk met internationale bekendheid, zet Rituals omnichannel steevast in om de beleving en de binding met de consument te vergroten.


Ook Erik Cuypers, kersvers CIO van Maxeda, zal van de partij zijn. De voormalige omnichannelverantwoordelijke van JBC zette recent de stap naar de doe-het-zelfsector. Van mode naar DIY: een wereld van verschil, of toch ook weer niet?

 

Van webwarenhuis tot nichewebshop

Online kan het immers gewoon allemaal, zoals spreker Jan Huysmans, topman van Bol.com Belgium, maar al te goed weet. Het webwarenhuis maakt nu al behoorlijk furore in België en als experten het over één ding eens zijn, is het wel dat de fusie tussen Ahold en Delhaize zeker Bol.com geen windeieren zal leggen.


Wie het echter meer voor niches heeft, zal zeker veel kunnen opsteken van Max Wittrock, oprichter van Mymuesli. Dit Duitse bedrijf kent een stevig internationaal succes met, jawel, een webshop waar je je eigen muesli kan samenstellen. Inventief en gewaagd, ook Mymuesli is een inspirerend voorbeeld van omnichannel-ondernemerschap.


Meer weten over het Omnichannel Congress op 4 februari 2016? Klik hier voor meer informatie en inschrijvingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

 

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top