Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend

Eerste sprekers Omnichannel Congress 2016 bekend

Op 4 februari is het weer tijd voor een nieuw Omnichannel Congress, hoog tijd zelfs. Topretailers als Arjen Schouten, COO van het internationaal befaamde Rituals, en meer, zullen het u bewijzen: de speeltijd met online is definitief voorbij.

Van cosmetica tot doe-het-zelf

Het volstaat niet langer om als retailer gewoon online aanwezig te zijn. Vandaag gebruiken de meest succesvolle retailers de mix van online en offline om rendabele groei te realiseren. Wat zijn winstgevende bedrijfsmodellen? En wat kunnen we van hen leren?


Op het Omnichannel Congress 2016 zullen we dat onder andere vernemen van niemand minder dan Arjen Schouten, COO van het huidverzorgingsmerk Rituals. Als Nederlands merk met internationale bekendheid, zet Rituals omnichannel steevast in om de beleving en de binding met de consument te vergroten.


Ook Erik Cuypers, kersvers CIO van Maxeda, zal van de partij zijn. De voormalige omnichannelverantwoordelijke van JBC zette recent de stap naar de doe-het-zelfsector. Van mode naar DIY: een wereld van verschil, of toch ook weer niet?

 

Van webwarenhuis tot nichewebshop

Online kan het immers gewoon allemaal, zoals spreker Jan Huysmans, topman van Bol.com Belgium, maar al te goed weet. Het webwarenhuis maakt nu al behoorlijk furore in België en als experten het over één ding eens zijn, is het wel dat de fusie tussen Ahold en Delhaize zeker Bol.com geen windeieren zal leggen.


Wie het echter meer voor niches heeft, zal zeker veel kunnen opsteken van Max Wittrock, oprichter van Mymuesli. Dit Duitse bedrijf kent een stevig internationaal succes met, jawel, een webshop waar je je eigen muesli kan samenstellen. Inventief en gewaagd, ook Mymuesli is een inspirerend voorbeeld van omnichannel-ondernemerschap.


Meer weten over het Omnichannel Congress op 4 februari 2016? Klik hier voor meer informatie en inschrijvingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top