E.Leclerc opent dit jaar nog 150 extra "drives"

E.Leclerc opent dit jaar nog 150 extra "drives"

De Franse supermarktketen E.Leclerc wil dit jaar nog 150 extra "drives" openen, waar klanten hun internetbestellingen met de auto kunnen afhalen.

Op naar de 800 tegen 2016

De groep E.Leclerc gelooft rotsvast in "drives" en timmert al jaren aan de weg. In 2012 kwamen er 127 nieuwe afhaalpunten bij, in 2013 nog eens 174. "Ik heb nu al 150 getekende toelatingen voor nieuwe drives in 2014" zegt Pascal Payraudeau, verantwoordelijk voor de uitrol van de afhaalpunten.

 

Als al die nieuwe punten open zullen zijn, zal E.Leclerc eind 2014 zo'n 600 drives tellen. Al hoeft dat nog geen eindpunt te zijn: Payraudeau ziet in Frankrijk ruimte voor 800 E.Leclerc-drives. Tegen het huidige expansietempo zal dat plafond dus in 2016 bereikt zijn.

 

Al 2.874 "drives" in Frankrijk

Vorig jaar kreeg Frankrijk er 719 afhaalpunten bij, wat het totaal op 2.874 brengt, zo becijferden de collega’s van LSA. De grote drie waren vorig jaar bijzonder actief: Intermarché opende er 202, E.Leclerc 174 en Carrefour 144.

 

Volgens LSA genereert E.Leclerc met zijn 453 drives intussen een omzet van naar schatting 1,5 miljard euro. Dat is nog meer dan Auchan, dat met zijn formules Chronodrive en Auchandrive ruim een miljard euro omzet draait.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top