Eneco maakt van klanten verkopers dankzij eerste 'sociale winkel'

Eneco maakt van klanten verkopers dankzij eerste 'sociale winkel'

Energiegroep Eneco heeft naar eigen zeggen de eerste 'social shop' in België geopend. Het gaat om een online platform waarbij klanten zelf voortverkoper worden voor de energiecontracten van het concern. Voor elke nieuwe overeenkomst geeft het bedrijf veertig euro. Dat bedrag moet wel worden gedeeld door de aanbrenger, zijn of haar vriend en het WWF.

Voorlopig enkel Nederlands

"Dankzij de social shop kan de klant een actieve rol opnemen in de transitie naar 100% duurzame, hernieuwbare en lokale energie voor iedereen. Hij wordt immers zelf ambassadeur en verkoper", zegt marketingmanager Vincent De Dobbeleer.

 

Wie wil meewerken, kan zich via Facebook of Twitter inschrijven op het platform van de social shop. Ze openen zo hun online winkel, waar ze slogans en visueel materiaal kunnen plaatsen. Voorlopig kan dat wel enkel voor Nederlandstalige klanten, binnenkort wordt het platform ook in het Frans actief.

 

Eneco heeft in België naast 4000 bedrijfsklanten ook 275.000 particuliere afnemers. Het bedrijf levert hen energie uit duurzame bronnen zoals zon, wind en biomassa. In 2012 was dat goed voor een omzet van 800 miljoen euro. De totale omzet van de Eneco-groep kwam uit op 5,3 miljard euro.

Tags: