Esprit-webshop komt met virtuele paspoppen | RetailDetail

Esprit-webshop komt met virtuele paspoppen

Esprit-webshop komt met virtuele paspoppen

Modeketen Esprit is zijn webshops aan het uitrusten met virtuele aankleedpoppen. Klanten kunnen met deze nieuwe applicatie een van de drie virtuele modellen kledingstukken naar keuze laten passen.

Esprit Styling Studio

De Duitse webshop van Esprit is als eerste gestart met de nieuwe service, die Esprit Styling Studio is gedoopt. Het systeem zal op termijn ook op de Belgische, Nederlandse, Franse en Oostenrijkse webshop opduiken, maar een concrete timing is er nog niet.

 

De klant kan kiezen uit drie vrouwelijke fotomodellen, die telkens drie verschillende kapsels kunnen krijgen. Vervolgens klikt de consument gewoon op de kledingstukken die ze leuk vindt, en het systeem sleept die automatisch op de virtuele paspop. Eens de geschikte combinatie gevonden, kan de consumente met één klik alles in het winkelmandje leggen en het verkoopproces afronden.

 

E-commercedienstverlener Netrada zou om de tool mogelijk te maken van elk kledingstuk in de webshop een tiental foto's hebben gemaakt en nabewerkt, zodat ze elk model telkens "als gegoten" zouden zitten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.