Esprit-webshop komt met virtuele paspoppen

Esprit-webshop komt met virtuele paspoppen

Modeketen Esprit is zijn webshops aan het uitrusten met virtuele aankleedpoppen. Klanten kunnen met deze nieuwe applicatie een van de drie virtuele modellen kledingstukken naar keuze laten passen.

Esprit Styling Studio

De Duitse webshop van Esprit is als eerste gestart met de nieuwe service, die Esprit Styling Studio is gedoopt. Het systeem zal op termijn ook op de Belgische, Nederlandse, Franse en Oostenrijkse webshop opduiken, maar een concrete timing is er nog niet.

 

De klant kan kiezen uit drie vrouwelijke fotomodellen, die telkens drie verschillende kapsels kunnen krijgen. Vervolgens klikt de consument gewoon op de kledingstukken die ze leuk vindt, en het systeem sleept die automatisch op de virtuele paspop. Eens de geschikte combinatie gevonden, kan de consumente met één klik alles in het winkelmandje leggen en het verkoopproces afronden.

 

E-commercedienstverlener Netrada zou om de tool mogelijk te maken van elk kledingstuk in de webshop een tiental foto's hebben gemaakt en nabewerkt, zodat ze elk model telkens "als gegoten" zouden zitten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top