Esprit-webshop komt met virtuele paspoppen

Esprit-webshop komt met virtuele paspoppen

Modeketen Esprit is zijn webshops aan het uitrusten met virtuele aankleedpoppen. Klanten kunnen met deze nieuwe applicatie een van de drie virtuele modellen kledingstukken naar keuze laten passen.

Esprit Styling Studio

De Duitse webshop van Esprit is als eerste gestart met de nieuwe service, die Esprit Styling Studio is gedoopt. Het systeem zal op termijn ook op de Belgische, Nederlandse, Franse en Oostenrijkse webshop opduiken, maar een concrete timing is er nog niet.

 

De klant kan kiezen uit drie vrouwelijke fotomodellen, die telkens drie verschillende kapsels kunnen krijgen. Vervolgens klikt de consument gewoon op de kledingstukken die ze leuk vindt, en het systeem sleept die automatisch op de virtuele paspop. Eens de geschikte combinatie gevonden, kan de consumente met één klik alles in het winkelmandje leggen en het verkoopproces afronden.

 

E-commercedienstverlener Netrada zou om de tool mogelijk te maken van elk kledingstuk in de webshop een tiental foto's hebben gemaakt en nabewerkt, zodat ze elk model telkens "als gegoten" zouden zitten.

Tags: