Europees R&D-centrum voor Rakuten | RetailDetail

Europees R&D-centrum voor Rakuten

Europees R&D-centrum voor Rakuten

De Japanse e-commercereus Rakuten gaat een R&D-centrum openen in Parijs om er middelen ontwikkelen die de internethandel eenvoudiger moeten maken, maar is vooral een krachtig signaal dat Rakuten sterker wil inzetten op de Europese markt.

Signaal voor verdere expansie

Het Rakuten Institute of Technology, zoals de R&D-afdeling van Rakuten door het leven gaat, richt zich vooral opde ontwikkeling van het handelsplatform. Dat platform moet webwinkeliers helpen om veilig handel te voeren via het internet, zowel nationaal als internationaal.

 

Het nieuwe centrum zal in Parijs komen en zal twintig werknemers in dienst hebben. Rakuten heeft momenteel ook al een R&D-centrum in New York en eentje in Japan. Dat laatste is het grootste met ongeveer veertig werknemers.

 

Het team in Frankrijk zal zich gaan bezighouden met fraudedetectie, beeldverwerking, 'user interfaces' en de transitie van online naar offline, zo schrijft Rakuten in een persbericht. Belangrijker is echter het signaal dat de opening van het centrum uitgeeft, meer bepaald dat Rakuten nog meer wil gaan investeren in - en expanderen op - de Europese markt.

 

Het e-commerceplatform van Rakuten is het grootste in Japan en ook één van de grootste wereldwijd op het gebied van omzet: in 2012 had het bedrijf een omzet van ongeveer 3,38 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.