Ex-topman Ticketmaster moet Twitter in e-commerce binnenloodsen

Ex-topman Ticketmaster moet Twitter in e-commerce binnenloodsen

Sociaalnetwerksite Twitter heeft de 38-jarige Nathan Hubbard aangetrokken als hoofd voor een nieuwe divisie. De voormalig topman van Ticketmaster moet ervoor zorgen dat er vlot verkooptransacties kunnen worden afgesloten via tweets.

Shoppen via tweets

Twitter is op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen en heeft zijn oog daarbij laten vallen op e-commerce. Om de verkoop via het sociale netwerk te stimuleren, zullen onder meer Twitter Product Cards worden gebruikt. Deze laten onmiddellijk de eigenschappen en de prijs van een product zien, wat de stap tot een effectieve verkooptransactie veel kleiner maakt.

 

Die nieuwe strategie is overigens opvallend vergelijkbaar met een recente zet van netwerksite Pinterest, die sinds kort eveneens toelaat om gedetailleerde productinformatie - zoals prijzen, beschikbaarheid en de plaats waar je het product kan kopen - aan gedeelde items toe te voegen.

 

Nog nieuwe inzichten in koopgedrag

Door de uitbreiding van de verkoopmogelijkheden krijgt Twitter ook meer inzicht in de interesses en het koopgedrag van zijn gebruikers. Dat wordt dan weer interessant voor de verkoop van advertenties op de site, die goed zijn voorhet gros van zijn inkomsten – geraamd op 583 miljoen dollar of 436 miljoen euro dit jaar.

 

Hubbard beloofde trouwens wel dat hij naar samenwerking streeft met de online handelaars en de verstrekkers van betalingsdiensten, veeleer dan hen te beconcurreren. Een nieuwe groeimogelijkheid is voor Twitter in ieder geval handig meegenomen, nu het bedrijf werk maakt van een beursgang.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top