Ex-topman Ticketmaster moet Twitter in e-commerce binnenloodsen

Ex-topman Ticketmaster moet Twitter in e-commerce binnenloodsen

Sociaalnetwerksite Twitter heeft de 38-jarige Nathan Hubbard aangetrokken als hoofd voor een nieuwe divisie. De voormalig topman van Ticketmaster moet ervoor zorgen dat er vlot verkooptransacties kunnen worden afgesloten via tweets.

Shoppen via tweets

Twitter is op zoek naar nieuwe inkomstenbronnen en heeft zijn oog daarbij laten vallen op e-commerce. Om de verkoop via het sociale netwerk te stimuleren, zullen onder meer Twitter Product Cards worden gebruikt. Deze laten onmiddellijk de eigenschappen en de prijs van een product zien, wat de stap tot een effectieve verkooptransactie veel kleiner maakt.

 

Die nieuwe strategie is overigens opvallend vergelijkbaar met een recente zet van netwerksite Pinterest, die sinds kort eveneens toelaat om gedetailleerde productinformatie - zoals prijzen, beschikbaarheid en de plaats waar je het product kan kopen - aan gedeelde items toe te voegen.

 

Nog nieuwe inzichten in koopgedrag

Door de uitbreiding van de verkoopmogelijkheden krijgt Twitter ook meer inzicht in de interesses en het koopgedrag van zijn gebruikers. Dat wordt dan weer interessant voor de verkoop van advertenties op de site, die goed zijn voorhet gros van zijn inkomsten – geraamd op 583 miljoen dollar of 436 miljoen euro dit jaar.

 

Hubbard beloofde trouwens wel dat hij naar samenwerking streeft met de online handelaars en de verstrekkers van betalingsdiensten, veeleer dan hen te beconcurreren. Een nieuwe groeimogelijkheid is voor Twitter in ieder geval handig meegenomen, nu het bedrijf werk maakt van een beursgang.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

17/10/2017

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologischer en betrouwbaarder zou zijn.

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Back to top