Expansie drukt op winst Asos

Expansie drukt op winst Asos

De Britse moderetailer Asos zag in de zes maanden tot het einde van februari zijn winst met bijna een kwart terugvallen ten opzichte van het voorgaande jaar. Dat was vooral te wijten aan kosten die het bedrijf moest maken om uit te breiden.

Uitbreiding in China drukt op winst

De winst voor belastingen bij Asos in de zes maanden tot maart daalde 22% tot 20 miljoen pond (24,1 miljoen euro). In de periode september-februari steeg de omzet 34% naar 472,3 miljoen pond (569,7 miljoen euro), vergeleken met 352,3 miljoen pond (425 miljoen euro) een jaar eerder.

 

De lagere winst was vooral te wijten aan de expansie die het bedrijf is aan het doorvoeren. Zo wil Asos verder uitbreiden in China, waar het nog maar pas aan de slag is gegaan, en wil het bedrijf ook enkele faciliteiten, onder andere in Berlijn en Barnsley, verbeteren.

 

"De verhoogde snelheid van onze investeringen heeft onze winstgevendheid verminderd, maar zal onze capaciteit flink verhogen en het zal ons efficiënter maken", zegt CEO Nick Robertson. Asos heeft als ultiem doel een jaaromzet van 2,5 miljard pond (3 miljard euro) voorgesteld, waarvoor het in de komende periode dus sterk zal blijven investeren, om zo de verkoop verder op te drijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top