Expansie drukt op winst Asos

Expansie drukt op winst Asos

De Britse moderetailer Asos zag in de zes maanden tot het einde van februari zijn winst met bijna een kwart terugvallen ten opzichte van het voorgaande jaar. Dat was vooral te wijten aan kosten die het bedrijf moest maken om uit te breiden.

Uitbreiding in China drukt op winst

De winst voor belastingen bij Asos in de zes maanden tot maart daalde 22% tot 20 miljoen pond (24,1 miljoen euro). In de periode september-februari steeg de omzet 34% naar 472,3 miljoen pond (569,7 miljoen euro), vergeleken met 352,3 miljoen pond (425 miljoen euro) een jaar eerder.

 

De lagere winst was vooral te wijten aan de expansie die het bedrijf is aan het doorvoeren. Zo wil Asos verder uitbreiden in China, waar het nog maar pas aan de slag is gegaan, en wil het bedrijf ook enkele faciliteiten, onder andere in Berlijn en Barnsley, verbeteren.

 

"De verhoogde snelheid van onze investeringen heeft onze winstgevendheid verminderd, maar zal onze capaciteit flink verhogen en het zal ons efficiënter maken", zegt CEO Nick Robertson. Asos heeft als ultiem doel een jaaromzet van 2,5 miljard pond (3 miljard euro) voorgesteld, waarvoor het in de komende periode dus sterk zal blijven investeren, om zo de verkoop verder op te drijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Parcify levert met kajaks in Amsterdam

26/09/2017

Het Belgische koerierbedrijf Parcify probeert in Amsterdam pakketjes te leveren met kajaks en paddle boards. Het wil er de 'last mile' van de levering over het water voeren, omdat dit ecologisch en betrouwbaar zou zijn.

 

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top