Explosieve groei webshop Free Record Shop

Explosieve groei webshop Free Record Shop

De webwinkel van multimediaketen Free Record Shop kende in december tot nu toe opvallend veel bijval. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar groeide de verkoop via het online kanaal maar liefst 200%. Het succes van de webshop toont aan dat online shoppen, zij het langzaam, ingeburgerd raakt in België.

 

Volgens de retailer heeft dit jaar een kwart van de Belgen zijn kerstcadeaus via het internet gekocht. Ten aanzien van het buitenland is dit een bescheiden aandeel. Toch deed Free Record Shop het online bijzonder goed. De multimediasector is dan ook een dankbaar domein voor e-commerce, het is de sector die reeds het snelst het internet heeft omarmd, en de consument met hem.


Free Record Shop ambieert in 2011 zijn positie in de internetverkoop verder te versterken. Op dit moment krijgt de webshop wekelijks reeds 80.000 unieke bezoekers over de virtuele winkelvloer, maar toch wil de keten investeringen doen om de internetwinkel meer belevenisgericht te maken. De fysieke winkels kregen een recent een soortgelijke make-over met een nieuw logo, andere winkelinrichting en een sterkere belevingstrategie. Alle 84 winkels in België en Luxemburg werden zo onder handen genomen.
 

De webwinkel van multimediaketen Free Record Shop kende in december tot nu toe opvallend veel bijval. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar groeide de verkoop via het online kanaal maar liefst 200%. Het succes van de webshop toont aan dat online shoppen, zij het langzaam, ingeburgerd raakt in België.

 

Volgens de retailer heeft dit jaar een kwart van de Belgen zijn kerstcadeaus via het internet gekocht. Ten aanzien van het buitenland is dit een bescheiden aandeel. Toch deed Free Record Shop het online bijzonder goed. De multimediasector is dan ook een dankbaar domein voor e-commerce, het is de sector die reeds het snelst het internet heeft omarmd, en de consument met hem.


Free Record Shop ambieert in 2011 zijn positie in de internetverkoop verder te versterken. Op dit moment krijgt de webshop wekelijks reeds 80.000 unieke bezoekers over de virtuele winkelvloer, maar toch wil de keten investeringen doen om de internetwinkel meer belevenisgericht te maken. De fysieke winkels kregen een recent een soortgelijke make-over met een nieuw logo, andere winkelinrichting en een sterkere belevingstrategie. Alle 84 winkels in België en Luxemburg werden zo onder handen genomen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Forse winststijging voor Amazon

28/04/2017

Amazon heeft er een bijzonder productief eerste kwartaal opzitten: ondanks grote investeringen slaagde het er in om de winst met 40% op te voeren, terwijl ook de omzet er weer met een kwart op vooruit ging.

Online supermarkt Wink blijft geloven in toekomst

27/04/2017

Bij online supermarkt Wink blijven ze geloven in hun toekomst in België. Wink werd in 2013 opgericht, maar slaagt er maar niet in om echt van de grond te komen. Daarom werd besloten om het concept aan te passen.

Jack Ma (Alibaba) waarschuwt voor zware impact internet

26/04/2017

Alibaba-CEO Jack Ma heeft in een speech gewaarschuwd op de problemen die het internet en zijn rol op de maatschappij de komende dertig jaar met zich zal meebrengen. Hij wees daarbij ook op de impact van automatisering.

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder

25/04/2017

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

Yannick Khayati: “Tactiek gaat voor op strategie bij behalen leads”

25/04/2017

Hoe realiseer je tegen de laagste kostprijs het hoogste aantal leads naar je website? Op het RetailDetail Congress in het voorprogramma #growthhacking hoor je er alles over.

 

Amazon denkt aan hyperloop voor same-day delivery

21/04/2017

Amazon is een samenwerking aangegaan met Hyperloop One, om te testen of een hyperloop kan worden ingezet om producten te vervoeren voor same-day delivery. De hyperloop is een idee van Tesla-oprichter Elon Musk.

Back to top