Explosieve groei webshop Free Record Shop

Explosieve groei webshop Free Record Shop

De webwinkel van multimediaketen Free Record Shop kende in december tot nu toe opvallend veel bijval. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar groeide de verkoop via het online kanaal maar liefst 200%. Het succes van de webshop toont aan dat online shoppen, zij het langzaam, ingeburgerd raakt in België.

 

Volgens de retailer heeft dit jaar een kwart van de Belgen zijn kerstcadeaus via het internet gekocht. Ten aanzien van het buitenland is dit een bescheiden aandeel. Toch deed Free Record Shop het online bijzonder goed. De multimediasector is dan ook een dankbaar domein voor e-commerce, het is de sector die reeds het snelst het internet heeft omarmd, en de consument met hem.


Free Record Shop ambieert in 2011 zijn positie in de internetverkoop verder te versterken. Op dit moment krijgt de webshop wekelijks reeds 80.000 unieke bezoekers over de virtuele winkelvloer, maar toch wil de keten investeringen doen om de internetwinkel meer belevenisgericht te maken. De fysieke winkels kregen een recent een soortgelijke make-over met een nieuw logo, andere winkelinrichting en een sterkere belevingstrategie. Alle 84 winkels in België en Luxemburg werden zo onder handen genomen.
 

De webwinkel van multimediaketen Free Record Shop kende in december tot nu toe opvallend veel bijval. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar groeide de verkoop via het online kanaal maar liefst 200%. Het succes van de webshop toont aan dat online shoppen, zij het langzaam, ingeburgerd raakt in België.

 

Volgens de retailer heeft dit jaar een kwart van de Belgen zijn kerstcadeaus via het internet gekocht. Ten aanzien van het buitenland is dit een bescheiden aandeel. Toch deed Free Record Shop het online bijzonder goed. De multimediasector is dan ook een dankbaar domein voor e-commerce, het is de sector die reeds het snelst het internet heeft omarmd, en de consument met hem.


Free Record Shop ambieert in 2011 zijn positie in de internetverkoop verder te versterken. Op dit moment krijgt de webshop wekelijks reeds 80.000 unieke bezoekers over de virtuele winkelvloer, maar toch wil de keten investeringen doen om de internetwinkel meer belevenisgericht te maken. De fysieke winkels kregen een recent een soortgelijke make-over met een nieuw logo, andere winkelinrichting en een sterkere belevingstrategie. Alle 84 winkels in België en Luxemburg werden zo onder handen genomen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beslist.nl start met uitrol nieuw bedrijfsmodel

11/07/2017

Beslist.nl heeft zijn eerste stappen gezet richting nieuw bedrijfsmodel. Daarin gaat de vergelijkingssite verder als een online marktplaats, in plaats van een pure prijsvergelijker.

Bpost toont interesse in Bubble Post

07/07/2017

Bpost wil volgens anonieme bronnen het Gentse koeriersbedrijf Bubble Post inlijven. Dat levert pakjes in het centrum van steden, waarbij het gebruik maakt van fietskoeriers. Bubble Post wil het nieuws niet bevestigen, maar zegt wel op zoek te zijn naar externe partners.

Ook Alibaba lanceert eigen intelligente speaker

05/07/2017

Na Amazon, Apple en Google ziet nu ook het Chinese Alibaba graten in de markt van de intelligente speakers. De speaker van Alibaba is bovendien een stuk goedkoper dan die van zijn concurrenten. Een beperkte groep mag het toestel alvast een maand uittesten.

Bol.com breidt servicepunten bij Albert Heijn uit

03/07/2017

Bol.com is bij drie Nederlandse vestigingen van Albert Heijn gestart met een pilootproject, waarbij de servicepunten in de supermarkten uitgebreid worden met een extra balie. Daar kunnen klanten onder andere terecht met hun vragen.

Coolblue rolt eigen witgoedlevering uit in Vlaanderen

28/06/2017

Coolblue lanceert CoolblueBezorgt, de eigen dienst waarmee het witgoedbestellingen voortaan zal leveren aan haar klanten, nu ook in België. De webshop hoopt zo meer grip te krijgen op de 'last mile delivery' van grote pakketten.

Media-Saturn wil aankoop Redcoon ongedaan laten maken

27/06/2017

Media-Saturn heeft een bijzondere strategie aangenomen om de verliezen vanuit de webwinkel Redcoon, die het in 2011 aankocht, te laten verdwijnen. Het heeft een rechtszaak aangespannen om de overname met terugwerkende kracht ongedaan te laten maken.

Back to top