Explosieve groei webshop Free Record Shop

Explosieve groei webshop Free Record Shop

De webwinkel van multimediaketen Free Record Shop kende in december tot nu toe opvallend veel bijval. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar groeide de verkoop via het online kanaal maar liefst 200%. Het succes van de webshop toont aan dat online shoppen, zij het langzaam, ingeburgerd raakt in België.

 

Volgens de retailer heeft dit jaar een kwart van de Belgen zijn kerstcadeaus via het internet gekocht. Ten aanzien van het buitenland is dit een bescheiden aandeel. Toch deed Free Record Shop het online bijzonder goed. De multimediasector is dan ook een dankbaar domein voor e-commerce, het is de sector die reeds het snelst het internet heeft omarmd, en de consument met hem.


Free Record Shop ambieert in 2011 zijn positie in de internetverkoop verder te versterken. Op dit moment krijgt de webshop wekelijks reeds 80.000 unieke bezoekers over de virtuele winkelvloer, maar toch wil de keten investeringen doen om de internetwinkel meer belevenisgericht te maken. De fysieke winkels kregen een recent een soortgelijke make-over met een nieuw logo, andere winkelinrichting en een sterkere belevingstrategie. Alle 84 winkels in België en Luxemburg werden zo onder handen genomen.
 

De webwinkel van multimediaketen Free Record Shop kende in december tot nu toe opvallend veel bijval. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar groeide de verkoop via het online kanaal maar liefst 200%. Het succes van de webshop toont aan dat online shoppen, zij het langzaam, ingeburgerd raakt in België.

 

Volgens de retailer heeft dit jaar een kwart van de Belgen zijn kerstcadeaus via het internet gekocht. Ten aanzien van het buitenland is dit een bescheiden aandeel. Toch deed Free Record Shop het online bijzonder goed. De multimediasector is dan ook een dankbaar domein voor e-commerce, het is de sector die reeds het snelst het internet heeft omarmd, en de consument met hem.


Free Record Shop ambieert in 2011 zijn positie in de internetverkoop verder te versterken. Op dit moment krijgt de webshop wekelijks reeds 80.000 unieke bezoekers over de virtuele winkelvloer, maar toch wil de keten investeringen doen om de internetwinkel meer belevenisgericht te maken. De fysieke winkels kregen een recent een soortgelijke make-over met een nieuw logo, andere winkelinrichting en een sterkere belevingstrategie. Alle 84 winkels in België en Luxemburg werden zo onder handen genomen.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top