Fab.com start fysieke kijkwinkels op

Fab.com start fysieke kijkwinkels op

De Amerikaanse online designretailer Fab.com gaat nu ook fysieke winkels openen in Londen en Berlijn. Ze zullen vooral worden gebruikt als toonzaal: klanten kunnen er de producten bekijken, waarna ze besteld kunnen worden via de website.

Showroom in grote winkelstraten

“De bedoeling is dat de consumenten de producten in de winkel kunnen komen bekijken en voelen, en ze dan via hun mobiel toestel onmiddellijk bestellen”, zei Europees topvrouw Maria Molland in een gesprek met de Financial Times. Op hoeveel winkels ze mikte, kon ze evenwel niet kwijt.


De winkels zullen bij voorrang in de belangrijkste winkelstraten worden gevestigd. Ze zullen ook grotere oppervlaktes beslaan. De online keten heeft alvast vastgoedmakelaars gemandateerd om naar geschikte panden te zoeken.


Bijna break-even

Fab.com zwemt met zijn beslissing zowat tegen de stroom in, aangezien steeds meer fysieke retailers sterker op online verkopen inzetten. Toch vertrekt Fab.com niet volledig vanaf nul: sinds het begin dit jaar de Duitse meubelmaker MassivKonzept kocht, nam het meteen ook de bijhorende winkel in Hamburg over om hem om te vormen tot een eigen kijkwinkel.


Fab.com verwacht dit jaar in Europa zowat 100 miljoen dollar of omgerekend 75 miljoen euro aan verkopen te boeken. Zowat zestig procent daarvan wordt in Duitsland en Oostenrijk verdiend. Het bedrijf is ook op weg om in 2014 voor het eerst break-even te draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top