Fab.com start fysieke kijkwinkels op

Fab.com start fysieke kijkwinkels op

De Amerikaanse online designretailer Fab.com gaat nu ook fysieke winkels openen in Londen en Berlijn. Ze zullen vooral worden gebruikt als toonzaal: klanten kunnen er de producten bekijken, waarna ze besteld kunnen worden via de website.

Showroom in grote winkelstraten

“De bedoeling is dat de consumenten de producten in de winkel kunnen komen bekijken en voelen, en ze dan via hun mobiel toestel onmiddellijk bestellen”, zei Europees topvrouw Maria Molland in een gesprek met de Financial Times. Op hoeveel winkels ze mikte, kon ze evenwel niet kwijt.


De winkels zullen bij voorrang in de belangrijkste winkelstraten worden gevestigd. Ze zullen ook grotere oppervlaktes beslaan. De online keten heeft alvast vastgoedmakelaars gemandateerd om naar geschikte panden te zoeken.


Bijna break-even

Fab.com zwemt met zijn beslissing zowat tegen de stroom in, aangezien steeds meer fysieke retailers sterker op online verkopen inzetten. Toch vertrekt Fab.com niet volledig vanaf nul: sinds het begin dit jaar de Duitse meubelmaker MassivKonzept kocht, nam het meteen ook de bijhorende winkel in Hamburg over om hem om te vormen tot een eigen kijkwinkel.


Fab.com verwacht dit jaar in Europa zowat 100 miljoen dollar of omgerekend 75 miljoen euro aan verkopen te boeken. Zowat zestig procent daarvan wordt in Duitsland en Oostenrijk verdiend. Het bedrijf is ook op weg om in 2014 voor het eerst break-even te draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top