Fab.com start fysieke kijkwinkels op | RetailDetail

Fab.com start fysieke kijkwinkels op

Fab.com start fysieke kijkwinkels op

De Amerikaanse online designretailer Fab.com gaat nu ook fysieke winkels openen in Londen en Berlijn. Ze zullen vooral worden gebruikt als toonzaal: klanten kunnen er de producten bekijken, waarna ze besteld kunnen worden via de website.

Showroom in grote winkelstraten

“De bedoeling is dat de consumenten de producten in de winkel kunnen komen bekijken en voelen, en ze dan via hun mobiel toestel onmiddellijk bestellen”, zei Europees topvrouw Maria Molland in een gesprek met de Financial Times. Op hoeveel winkels ze mikte, kon ze evenwel niet kwijt.


De winkels zullen bij voorrang in de belangrijkste winkelstraten worden gevestigd. Ze zullen ook grotere oppervlaktes beslaan. De online keten heeft alvast vastgoedmakelaars gemandateerd om naar geschikte panden te zoeken.


Bijna break-even

Fab.com zwemt met zijn beslissing zowat tegen de stroom in, aangezien steeds meer fysieke retailers sterker op online verkopen inzetten. Toch vertrekt Fab.com niet volledig vanaf nul: sinds het begin dit jaar de Duitse meubelmaker MassivKonzept kocht, nam het meteen ook de bijhorende winkel in Hamburg over om hem om te vormen tot een eigen kijkwinkel.


Fab.com verwacht dit jaar in Europa zowat 100 miljoen dollar of omgerekend 75 miljoen euro aan verkopen te boeken. Zowat zestig procent daarvan wordt in Duitsland en Oostenrijk verdiend. Het bedrijf is ook op weg om in 2014 voor het eerst break-even te draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.