Facebook geeft gratis beacons aan retailers | RetailDetail

Facebook geeft gratis beacons aan retailers

Facebook geeft gratis beacons aan retailers

Facebook deelt gratis beacons uit aan retailers die zich aansluiten aan het Place Tips-programma van het bedrijf. Die zullen dan bepaalde informatie naar gebruikers van Facebook sturen als ze zich in de buurt van een deelnemende winkel bevinden.

Test sinds januari

Place Tips geeft gebruikers van Facebook zicht op foto's en berichten van andere gebruikers wanneer ze de app openen in een winkel. Het systeem werd al sinds januari getest bij een kleine groep ondernemingen in New York, maar zal nu uitgebreid worden naar de hele Verenigde Staten.


Voorlopig kunnen bedrijven nog niet zelf adverteren via Place Tips, maar het is niet ondenkbaar dat dat mogelijk wordt zodra de dienst op punt staat. Retailers zullen dan interessante aanbiedingen kunnen geven wanneer gebruikers van Facebook bij hen in de buurt zijn.


Facebook heeft besloten om de beacons zelf te ontwikkelen en dus uit te delen aan retailers die interesse tonen in Place Tips. Zo kan het aantal winkels dat er gebruik van maakt ook bijzonder snel stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.