Facebook laat retailers winkels openen | RetailDetail

Facebook laat retailers winkels openen

Facebook laat retailers winkels openen

Facebook is in de Verenigde Staten gestart met een proefproject waarbij retailers de mogelijkheid krijgen om een winkel te openen op het sociale netwerk. De volledige transactie gebeurt dan binnen Facebook zelf.

Geen commissie

Daarmee zet het netwerk een volgende stap in het omzetten van zijn gebruikers naar consumenten die geld spenderen op de website. Voorlopig krijgt Facebook nog geen commissie op de verkoop, maar dat kan in de toekomst nog altijd toegevoegd worden, als de dienst meer gebruikt wordt.

 

"Met de winkelafdeling op de pagina geven we handelaars de mogelijkheid om hun producten direct op de pagina tentoon te stellen", zegt Emma Rodgers, productmarketingmanager bij Facebook, aan BuzzFeed News.

 

Ongeveer een jaar geleden kwam Facebook voor de eerste keer op de proppen met een koopknop in advertenties. Die gaf bezoekers de mogelijkheid om producten die geadverteerd werden onmiddellijk aan te schaffen. Vorige week toonde ook Google voor de eerste keer een koopknop met dezelfde functionaliteit. Ook Twitter voerder eerder al testen uit met het gebruik van een koopknop in tweets.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.