Facebook speelt in op trends

Facebook speelt in op trends
Facebook gaat zijn gebruikers in een blokje een overzicht geven van de populairste discussies van het moment in hun regio. Dat wordt dan gekoppeld aan berichten van overheden, bedrijven, organisaties en vrienden over die onderwerpen.

Nieuwe commerciële opportuniteiten

Het blokje komt rechts bovenaan de pagina, maar in een eerste fase verloopt de test enkel in de VS, Canada, Groot-Brittannië, Australië en India, waar Facebook de toepassing nu uitrolt. Bovendien is de nieuwe toepassing in de betrokken landen alleen nog maar beschikbaar op pc: de socialenetwerksite werkt nog aan een mobiele versie.

 

Facebook volgt daarmee een gebruik bij Twitter, waar een dergelijk blokje met ‘trending topics’ al een tijdje loopt. De nieuwe toepassing is niet alleen interessant voor de gebruikers, ze levert Facebook wellicht ook nieuwe commerciële mogelijkheden op. Ze past eveneens in de politiek van het bedrijf om dichter bij de actualiteit en de interesses van de gebruikers te gaan zitten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top