Facebook speelt in op trends | RetailDetail

Facebook speelt in op trends

Facebook speelt in op trends
Facebook gaat zijn gebruikers in een blokje een overzicht geven van de populairste discussies van het moment in hun regio. Dat wordt dan gekoppeld aan berichten van overheden, bedrijven, organisaties en vrienden over die onderwerpen.

Nieuwe commerciële opportuniteiten

Het blokje komt rechts bovenaan de pagina, maar in een eerste fase verloopt de test enkel in de VS, Canada, Groot-Brittannië, Australië en India, waar Facebook de toepassing nu uitrolt. Bovendien is de nieuwe toepassing in de betrokken landen alleen nog maar beschikbaar op pc: de socialenetwerksite werkt nog aan een mobiele versie.

 

Facebook volgt daarmee een gebruik bij Twitter, waar een dergelijk blokje met ‘trending topics’ al een tijdje loopt. De nieuwe toepassing is niet alleen interessant voor de gebruikers, ze levert Facebook wellicht ook nieuwe commerciële mogelijkheden op. Ze past eveneens in de politiek van het bedrijf om dichter bij de actualiteit en de interesses van de gebruikers te gaan zitten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.