Facebook stelt Messenger open voor online retailers

Facebook stelt Messenger open voor online retailers

Facebook heeft zopas aangekondigd dat het zijn chatdienst Messenger gaat openstellen voor functionaliteiten van andere bedrijven. Zo zullen online retailers de mogelijkheid krijgen om direct in contact met hun klanten te komen.

Klanten verwittigen van verzending

Ontwikkelaars hebben ondertussen al veertig verschillende extra's ontworpen voor de Messenger-app, die in de toekomst dus mogelijk worden toegevoegd aan de app zelf. Daarbij ook twee Amerikaanse online retailers: Everlane en Zulily. Zij willen de app gebruiken om hun klanten te verwittigen wanneer hun bestelling werd verzonden of ze zelfs de mogelijkheid geven hun bestellingen aan te passen.

 

Het is een strategie die Facebook een tijdje geleden ook al gebruikte, toen het games van ontwikkelaars begon toe te laten binnen de website zelf. Ontwikkelaars weten dat ze zo onmiddellijk toegang krijgen tot honderden miljoenen gebruikers en Facebook houdt zijn gebruikers op zijn website. Diezelfde strategie wil het bedrijf nu gaan toepassen op Messenger.

 

Het uiteindelijke doel van Facebook is om ook met Messenger geld te verdienen, want voorlopig verdient de sociaalnetwerksite niets aan de app.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top