Facebook stelt Messenger open voor online retailers | RetailDetail

Facebook stelt Messenger open voor online retailers

Facebook stelt Messenger open voor online retailers

Facebook heeft zopas aangekondigd dat het zijn chatdienst Messenger gaat openstellen voor functionaliteiten van andere bedrijven. Zo zullen online retailers de mogelijkheid krijgen om direct in contact met hun klanten te komen.

Klanten verwittigen van verzending

Ontwikkelaars hebben ondertussen al veertig verschillende extra's ontworpen voor de Messenger-app, die in de toekomst dus mogelijk worden toegevoegd aan de app zelf. Daarbij ook twee Amerikaanse online retailers: Everlane en Zulily. Zij willen de app gebruiken om hun klanten te verwittigen wanneer hun bestelling werd verzonden of ze zelfs de mogelijkheid geven hun bestellingen aan te passen.

 

Het is een strategie die Facebook een tijdje geleden ook al gebruikte, toen het games van ontwikkelaars begon toe te laten binnen de website zelf. Ontwikkelaars weten dat ze zo onmiddellijk toegang krijgen tot honderden miljoenen gebruikers en Facebook houdt zijn gebruikers op zijn website. Diezelfde strategie wil het bedrijf nu gaan toepassen op Messenger.

 

Het uiteindelijke doel van Facebook is om ook met Messenger geld te verdienen, want voorlopig verdient de sociaalnetwerksite niets aan de app.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Ex-klanten Neckermann worden geconfronteerd met oude facturen

05/04/2018

Heel wat oude klanten van postorderbedrijf Neckermann hebben de voorbije dagen plots een factuur in de bus gekregen, waarbij bedragen worden verhaald van bestellingen van tot wel dertig jaar terug.

Nederlandse tak Beate Uhse toch niet failliet

05/04/2018

De Nederlandse dochteronderneming van het Duitse Beate Uhse is dan toch niet failliet. Het bedrijf blijft zowel in Nederland als in België gewoon actief. Dat heeft het bedrijf zelf laten weten na geruchten over een faillissement.

Producten vaak goedkoper op Amazon dan bij Nederlandse concurrenten

03/04/2018

Producten die zowel in Nederlandse webshops als op Amazon.de te koop zijn, zijn in ongeveer de helft van de gevallen goedkoper bij Amazon. Niet alleen is er de concurrentie van Amazon.de, er gaan ook geruchten dat Amazon.nl en Amazon.be actiever worden.