Facebook stelt Messenger open voor online retailers

Facebook stelt Messenger open voor online retailers

Facebook heeft zopas aangekondigd dat het zijn chatdienst Messenger gaat openstellen voor functionaliteiten van andere bedrijven. Zo zullen online retailers de mogelijkheid krijgen om direct in contact met hun klanten te komen.

Klanten verwittigen van verzending

Ontwikkelaars hebben ondertussen al veertig verschillende extra's ontworpen voor de Messenger-app, die in de toekomst dus mogelijk worden toegevoegd aan de app zelf. Daarbij ook twee Amerikaanse online retailers: Everlane en Zulily. Zij willen de app gebruiken om hun klanten te verwittigen wanneer hun bestelling werd verzonden of ze zelfs de mogelijkheid geven hun bestellingen aan te passen.

 

Het is een strategie die Facebook een tijdje geleden ook al gebruikte, toen het games van ontwikkelaars begon toe te laten binnen de website zelf. Ontwikkelaars weten dat ze zo onmiddellijk toegang krijgen tot honderden miljoenen gebruikers en Facebook houdt zijn gebruikers op zijn website. Diezelfde strategie wil het bedrijf nu gaan toepassen op Messenger.

 

Het uiteindelijke doel van Facebook is om ook met Messenger geld te verdienen, want voorlopig verdient de sociaalnetwerksite niets aan de app.

Tags: