Facebook stelt Messenger open voor online retailers | RetailDetail

Facebook stelt Messenger open voor online retailers

Facebook stelt Messenger open voor online retailers

Facebook heeft zopas aangekondigd dat het zijn chatdienst Messenger gaat openstellen voor functionaliteiten van andere bedrijven. Zo zullen online retailers de mogelijkheid krijgen om direct in contact met hun klanten te komen.

Klanten verwittigen van verzending

Ontwikkelaars hebben ondertussen al veertig verschillende extra's ontworpen voor de Messenger-app, die in de toekomst dus mogelijk worden toegevoegd aan de app zelf. Daarbij ook twee Amerikaanse online retailers: Everlane en Zulily. Zij willen de app gebruiken om hun klanten te verwittigen wanneer hun bestelling werd verzonden of ze zelfs de mogelijkheid geven hun bestellingen aan te passen.

 

Het is een strategie die Facebook een tijdje geleden ook al gebruikte, toen het games van ontwikkelaars begon toe te laten binnen de website zelf. Ontwikkelaars weten dat ze zo onmiddellijk toegang krijgen tot honderden miljoenen gebruikers en Facebook houdt zijn gebruikers op zijn website. Diezelfde strategie wil het bedrijf nu gaan toepassen op Messenger.

 

Het uiteindelijke doel van Facebook is om ook met Messenger geld te verdienen, want voorlopig verdient de sociaalnetwerksite niets aan de app.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.