Facebook verwelkomt 175.000 Shopify-webwinkeliers

Facebook verwelkomt 175.000 Shopify-webwinkeliers

Facebook heeft een deal gesloten met Shopify, een Canadese aanbieder van e-commercesoftware die nu al zo'n 175.000 webshops tot zijn klanten mag rekenen. Zo wil het sociale netwerk zich nog meer openstellen voor webwinkeliers.

Ieder zijn etalage op Facebook

De komende weken krijgen alle webshops die gebruik maken van de software van Shopify de gelegenheid om in de 'Shop Section' op Facebook Pages een eigen etalage te openen. Sinds deze zomer konden Facebookgebruikers in een beperkt aantal webshops al producten bekijken en ze kopen zonder daarvoor het sociale netwerk te moeten verlaten. Zo zouden gebruikers nog meer tijd op Facebook moeten doorbrengen.

 

De online retailers kunnen zelf kiezen of ze de klant laten afrekenen binnen Facebook dan wel op hun eigen website. "We willen het onze klanten gemakkelijk maken om producten te verkopen daar waar de consument zich bevindt", zegt Shopify-directeur Satish Kanwar, "en dat is meer en meer op een smartphone of tablet". Tegelijk lonkt Shopify ook naar de ruim 45 miljoen bedrijfjes die nu al op Facebook Pages een digitaal uitstalraam hebben zonder koopmogelijkheid.

 

Shopify ging in mei van dit jaar naar de beurs. In het eerste kwartaal sinds de beursgang klokte de omzet af op 44,9 miljoen dollar, 89% meer dan een jaar eerder. Het bedrijf verwerkte in die periode voor 1,6 miljard dollar aan online bestellingen van webwinkelpartners. "Precies wat wij in 2013 in een heel jaar verwerkten", aldus CFO Russ.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top