Facebook verwelkomt 175.000 Shopify-webwinkeliers | RetailDetail

Facebook verwelkomt 175.000 Shopify-webwinkeliers

Facebook verwelkomt 175.000 Shopify-webwinkeliers

Facebook heeft een deal gesloten met Shopify, een Canadese aanbieder van e-commercesoftware die nu al zo'n 175.000 webshops tot zijn klanten mag rekenen. Zo wil het sociale netwerk zich nog meer openstellen voor webwinkeliers.

Ieder zijn etalage op Facebook

De komende weken krijgen alle webshops die gebruik maken van de software van Shopify de gelegenheid om in de 'Shop Section' op Facebook Pages een eigen etalage te openen. Sinds deze zomer konden Facebookgebruikers in een beperkt aantal webshops al producten bekijken en ze kopen zonder daarvoor het sociale netwerk te moeten verlaten. Zo zouden gebruikers nog meer tijd op Facebook moeten doorbrengen.

 

De online retailers kunnen zelf kiezen of ze de klant laten afrekenen binnen Facebook dan wel op hun eigen website. "We willen het onze klanten gemakkelijk maken om producten te verkopen daar waar de consument zich bevindt", zegt Shopify-directeur Satish Kanwar, "en dat is meer en meer op een smartphone of tablet". Tegelijk lonkt Shopify ook naar de ruim 45 miljoen bedrijfjes die nu al op Facebook Pages een digitaal uitstalraam hebben zonder koopmogelijkheid.

 

Shopify ging in mei van dit jaar naar de beurs. In het eerste kwartaal sinds de beursgang klokte de omzet af op 44,9 miljoen dollar, 89% meer dan een jaar eerder. Het bedrijf verwerkte in die periode voor 1,6 miljard dollar aan online bestellingen van webwinkelpartners. "Precies wat wij in 2013 in een heel jaar verwerkten", aldus CFO Russ.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.