Facebook verwelkomt 175.000 Shopify-webwinkeliers

Facebook verwelkomt 175.000 Shopify-webwinkeliers

Facebook heeft een deal gesloten met Shopify, een Canadese aanbieder van e-commercesoftware die nu al zo'n 175.000 webshops tot zijn klanten mag rekenen. Zo wil het sociale netwerk zich nog meer openstellen voor webwinkeliers.

Ieder zijn etalage op Facebook

De komende weken krijgen alle webshops die gebruik maken van de software van Shopify de gelegenheid om in de 'Shop Section' op Facebook Pages een eigen etalage te openen. Sinds deze zomer konden Facebookgebruikers in een beperkt aantal webshops al producten bekijken en ze kopen zonder daarvoor het sociale netwerk te moeten verlaten. Zo zouden gebruikers nog meer tijd op Facebook moeten doorbrengen.

 

De online retailers kunnen zelf kiezen of ze de klant laten afrekenen binnen Facebook dan wel op hun eigen website. "We willen het onze klanten gemakkelijk maken om producten te verkopen daar waar de consument zich bevindt", zegt Shopify-directeur Satish Kanwar, "en dat is meer en meer op een smartphone of tablet". Tegelijk lonkt Shopify ook naar de ruim 45 miljoen bedrijfjes die nu al op Facebook Pages een digitaal uitstalraam hebben zonder koopmogelijkheid.

 

Shopify ging in mei van dit jaar naar de beurs. In het eerste kwartaal sinds de beursgang klokte de omzet af op 44,9 miljoen dollar, 89% meer dan een jaar eerder. Het bedrijf verwerkte in die periode voor 1,6 miljard dollar aan online bestellingen van webwinkelpartners. "Precies wat wij in 2013 in een heel jaar verwerkten", aldus CFO Russ.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Back to top