Facebook verwelkomt 175.000 Shopify-webwinkeliers

Facebook verwelkomt 175.000 Shopify-webwinkeliers

Facebook heeft een deal gesloten met Shopify, een Canadese aanbieder van e-commercesoftware die nu al zo'n 175.000 webshops tot zijn klanten mag rekenen. Zo wil het sociale netwerk zich nog meer openstellen voor webwinkeliers.

Ieder zijn etalage op Facebook

De komende weken krijgen alle webshops die gebruik maken van de software van Shopify de gelegenheid om in de 'Shop Section' op Facebook Pages een eigen etalage te openen. Sinds deze zomer konden Facebookgebruikers in een beperkt aantal webshops al producten bekijken en ze kopen zonder daarvoor het sociale netwerk te moeten verlaten. Zo zouden gebruikers nog meer tijd op Facebook moeten doorbrengen.

 

De online retailers kunnen zelf kiezen of ze de klant laten afrekenen binnen Facebook dan wel op hun eigen website. "We willen het onze klanten gemakkelijk maken om producten te verkopen daar waar de consument zich bevindt", zegt Shopify-directeur Satish Kanwar, "en dat is meer en meer op een smartphone of tablet". Tegelijk lonkt Shopify ook naar de ruim 45 miljoen bedrijfjes die nu al op Facebook Pages een digitaal uitstalraam hebben zonder koopmogelijkheid.

 

Shopify ging in mei van dit jaar naar de beurs. In het eerste kwartaal sinds de beursgang klokte de omzet af op 44,9 miljoen dollar, 89% meer dan een jaar eerder. Het bedrijf verwerkte in die periode voor 1,6 miljard dollar aan online bestellingen van webwinkelpartners. "Precies wat wij in 2013 in een heel jaar verwerkten", aldus CFO Russ.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Back to top