Fietskoerier Take Eat Easy wil naar Berlijn, Madrid en Londen

Fietskoerier Take Eat Easy wil naar Berlijn, Madrid en Londen

Take Eat Easy, de Belgische app die restaurantmaaltijden per fietskoerier laat leveren aan klanten thuis, wil na Brussel en Parijs de rest van Europa veroveren - dankzij een miljoeneninvestering van onder meer Rocket Internet.

20% groei per... maand

Take Eat Easy werd in 2013 gelanceerd in Brussel en startte eind vorig jaar op in Parijs. Via de app annex website kunnen de inwoners van beide hoofdsteden maaltijden van restaurants in een straal van drie kilometer rond hun woonst thuis laten leveren.

 

Een koerier brengt de maaltijd dan per fiets tot aan de deur, op het uur dat de klant bepaald heeft. Via de app kan die laatste zijn bestelling trouwens in realtime volgen: van aan het restaurant tot bij hem thuis.

 

Vandaag rijden in Brussel en Parijs al zo'n 350 fietskoeriers voor Take Eat Easy. Zij halen gerechten af bij 100 Brusselse en meer dan 150 Parijse restaurants. Die betalen Take Eat Easy een commissie van 30% op de bestelling plus een bijdrage van 3,50 euro in de leveringskosten.

 

Het concept slaat aan, zo zegt Karim Slaoui, een van de vier medestichters, aan zakenkrant L'Echo: "Op één jaar zijn we vertienvoudigd. Sinds september 2014 zijn we gemiddeld met meer dan 20% per maand gegroeid."

 

6 miljoen euro opgehaald

Half april raakte bekend dat Rocket Internet (de investeerders achter onder meer Zalando), DN Capital en Piton Capital liefst zes miljoen euro hadden geïnvesteerd in het Brusselse bedrijf.

 

"Het is niet de bedoeling om het bij Brussel en Parijs te houden, dat is het nooit geweest", bevestigt Karim Slaoui. "Wat ons momenteel interesseert, is de Europese markt in zijn totaliteit. Er zijn interessante grootsteden zoals Berlijn, Londen en Madrid. In Duitsland vormen ook Munchen, Hamburg, Keulen of Düsseldorf interessante markten. Een van de vragen waarop we eveneens een antwoord proberen te vinden is of ons zakenmodel ook kan werken in kleinere steden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top