Fietskoerier Take Eat Easy wil naar Berlijn, Madrid en Londen | RetailDetail

Fietskoerier Take Eat Easy wil naar Berlijn, Madrid en Londen

Fietskoerier Take Eat Easy wil naar Berlijn, Madrid en Londen

Take Eat Easy, de Belgische app die restaurantmaaltijden per fietskoerier laat leveren aan klanten thuis, wil na Brussel en Parijs de rest van Europa veroveren - dankzij een miljoeneninvestering van onder meer Rocket Internet.

20% groei per... maand

Take Eat Easy werd in 2013 gelanceerd in Brussel en startte eind vorig jaar op in Parijs. Via de app annex website kunnen de inwoners van beide hoofdsteden maaltijden van restaurants in een straal van drie kilometer rond hun woonst thuis laten leveren.

 

Een koerier brengt de maaltijd dan per fiets tot aan de deur, op het uur dat de klant bepaald heeft. Via de app kan die laatste zijn bestelling trouwens in realtime volgen: van aan het restaurant tot bij hem thuis.

 

Vandaag rijden in Brussel en Parijs al zo'n 350 fietskoeriers voor Take Eat Easy. Zij halen gerechten af bij 100 Brusselse en meer dan 150 Parijse restaurants. Die betalen Take Eat Easy een commissie van 30% op de bestelling plus een bijdrage van 3,50 euro in de leveringskosten.

 

Het concept slaat aan, zo zegt Karim Slaoui, een van de vier medestichters, aan zakenkrant L'Echo: "Op één jaar zijn we vertienvoudigd. Sinds september 2014 zijn we gemiddeld met meer dan 20% per maand gegroeid."

 

6 miljoen euro opgehaald

Half april raakte bekend dat Rocket Internet (de investeerders achter onder meer Zalando), DN Capital en Piton Capital liefst zes miljoen euro hadden geïnvesteerd in het Brusselse bedrijf.

 

"Het is niet de bedoeling om het bij Brussel en Parijs te houden, dat is het nooit geweest", bevestigt Karim Slaoui. "Wat ons momenteel interesseert, is de Europese markt in zijn totaliteit. Er zijn interessante grootsteden zoals Berlijn, Londen en Madrid. In Duitsland vormen ook Munchen, Hamburg, Keulen of Düsseldorf interessante markten. Een van de vragen waarop we eveneens een antwoord proberen te vinden is of ons zakenmodel ook kan werken in kleinere steden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.