Fietskoerier Take Eat Easy wil naar Berlijn, Madrid en Londen

Fietskoerier Take Eat Easy wil naar Berlijn, Madrid en Londen

Take Eat Easy, de Belgische app die restaurantmaaltijden per fietskoerier laat leveren aan klanten thuis, wil na Brussel en Parijs de rest van Europa veroveren - dankzij een miljoeneninvestering van onder meer Rocket Internet.

20% groei per... maand

Take Eat Easy werd in 2013 gelanceerd in Brussel en startte eind vorig jaar op in Parijs. Via de app annex website kunnen de inwoners van beide hoofdsteden maaltijden van restaurants in een straal van drie kilometer rond hun woonst thuis laten leveren.

 

Een koerier brengt de maaltijd dan per fiets tot aan de deur, op het uur dat de klant bepaald heeft. Via de app kan die laatste zijn bestelling trouwens in realtime volgen: van aan het restaurant tot bij hem thuis.

 

Vandaag rijden in Brussel en Parijs al zo'n 350 fietskoeriers voor Take Eat Easy. Zij halen gerechten af bij 100 Brusselse en meer dan 150 Parijse restaurants. Die betalen Take Eat Easy een commissie van 30% op de bestelling plus een bijdrage van 3,50 euro in de leveringskosten.

 

Het concept slaat aan, zo zegt Karim Slaoui, een van de vier medestichters, aan zakenkrant L'Echo: "Op één jaar zijn we vertienvoudigd. Sinds september 2014 zijn we gemiddeld met meer dan 20% per maand gegroeid."

 

6 miljoen euro opgehaald

Half april raakte bekend dat Rocket Internet (de investeerders achter onder meer Zalando), DN Capital en Piton Capital liefst zes miljoen euro hadden geïnvesteerd in het Brusselse bedrijf.

 

"Het is niet de bedoeling om het bij Brussel en Parijs te houden, dat is het nooit geweest", bevestigt Karim Slaoui. "Wat ons momenteel interesseert, is de Europese markt in zijn totaliteit. Er zijn interessante grootsteden zoals Berlijn, Londen en Madrid. In Duitsland vormen ook Munchen, Hamburg, Keulen of Düsseldorf interessante markten. Een van de vragen waarop we eveneens een antwoord proberen te vinden is of ons zakenmodel ook kan werken in kleinere steden."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top