Fietskoerierdienst Postmates trekt naar Londen | RetailDetail

Fietskoerierdienst Postmates trekt naar Londen

Fietskoerierdienst Postmates trekt naar Londen

Postmates, de bezorgservice die gebruik maakt van fietskoeriers en vergelijkbaar is met Uber, gaat binnenkort ook op pad in Londen. Dat heeft CEO Bastian Lehmann laten verstaan tijdens een congres in Londen.

Mogelijk ook andere steden

Lehmann voegde er meteen aan toe dat ook andere Europese steden tot de mogelijkheden behoren, maar dat er nog verschillende obstakels moeten worden overwonnen. Volgens hem zou het huidige model immers niet werken in steden als Berlijn en Parijs. Azië lijkt momenteel zelfs volledig uit den boze, tenzij er een lokale partner kan worden gevonden.


Eerder deze maand maakte Postmates ook al een overeenkomst met Starbucks bekend. Het gaat in zo in Seattle online bestellingen bij de koffieketen aan huis leveren. Een bestelling laten leveren kost wel bijna 6 dollar, en dat is dan nog zonder fooi. De service is daarmee duidelijk gestoeld op klanten die grotere bestellingen plaatsen.


In juni van dit jaar wist Postmates ook al 80 miljoen dollar (74 miljoen euro) aan nieuwe investeringen binnen te halen, waardoor het bedrijf nu gewaardeerd wordt op meer dan 500 miljoen dollar (460 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Takeaway.com neemt Oost-Europese concurrenten over

23/02/2018

Fastfoodleveraar Takeaway.com heeft zijn Bulgaarse sectorgenoot BGmenu en het Roemeense Oliviera overgekocht en komt zo weer een stap dichter bij zijn doel Europees marktleider te worden.

“We zien platformen als de toekomst van retail” (Jan Huysmans, bol.com)

22/02/2018

Steeds meer retailers bieden hun producten aan op online marktplaatsen, naast hun eigen webshop: zo profiteren ze van e-commerce expertise en een groter bereik. Een succesformule die ook bij bol.com aan hoog tempo groeit.

Colruyt stapt in boodschappendienst van PostNL

20/02/2018

Tweewekelijks brengt de postbode voortaan boodschappen aan huis: in samenwerking met PostNL gaat in Nederland de nieuwe boodschappendienst Stockon van start. De huismerkproducten zijn van Boni (van het Belgische Colruyt).

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Back to top