Flamant lanceert eigen webshop

Flamant lanceert eigen webshop

De Belgische interieurketen Flamant heeft vandaag een online verkooppunt gelanceerd. Consumenten kunnen er vanuit België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Italië een selectie van een driehonderdtal kleine producten, zoals woonaccessoires en tafelgerei, bestellen.

Thuislevering in 5 landen

“De lancering van de Flamant-webshop speelt in op de toenemende vraag van de klant naar de online-beschikbaarheid van de collectie en viseert anderzijds een breder klantenprofiel voor haar collectie te interesseren en fideliseren,” aldus CEO Edwin Vandermeulen.

 

Het is de tweede innovatie van Flamant op een aantal weken tijd om de interieurketen, die aan de start van het millennium furore maakte - maar in de tweede helft van het decennium zwarte sneeuw begon te zien, nieuw leven in te blazen. Vorige week opende het bedrijf nog een 'pop-upstore' in de Brusselse Louizalaan. Recent werden ook Facebook- en Twitter-pagina’s gelanceerd, om de aanwezigheid van het bedrijf op het internet te versterken. De nieuwe webshop biedt verschillende betalingsmogelijkheden aan en bestelde producten worden thuisgeleverd.

 

‘Eén van de eerste interieurretailers online’

Hoewel Flamant er prat op gaat dat het – “op de grote distributiereuzen na” – één van de eersten in de Europese interieurbranche is die online verkoopt, waagt het zich nog niet aan de thuislevering van meubelen en andere grote stukken. Niettemin beklemtoont de retailer dat het assortiment nog verder zal groeien en dat de webshop ook wisselende promotionele acties zal voorzien.

 

Flamant is een Belgisch interieur- en lifestyle merk uit Geraardsbergen. Behalve aan groothandelsklanten verkoopt Flamant ook via veertien eigen winkels in binnen- en buitenland. Er werken zowat 300 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top