Flamant lanceert eigen webshop

Flamant lanceert eigen webshop

De Belgische interieurketen Flamant heeft vandaag een online verkooppunt gelanceerd. Consumenten kunnen er vanuit België, Nederland, Frankrijk, Duitsland en Italië een selectie van een driehonderdtal kleine producten, zoals woonaccessoires en tafelgerei, bestellen.

Thuislevering in 5 landen

“De lancering van de Flamant-webshop speelt in op de toenemende vraag van de klant naar de online-beschikbaarheid van de collectie en viseert anderzijds een breder klantenprofiel voor haar collectie te interesseren en fideliseren,” aldus CEO Edwin Vandermeulen.

 

Het is de tweede innovatie van Flamant op een aantal weken tijd om de interieurketen, die aan de start van het millennium furore maakte - maar in de tweede helft van het decennium zwarte sneeuw begon te zien, nieuw leven in te blazen. Vorige week opende het bedrijf nog een 'pop-upstore' in de Brusselse Louizalaan. Recent werden ook Facebook- en Twitter-pagina’s gelanceerd, om de aanwezigheid van het bedrijf op het internet te versterken. De nieuwe webshop biedt verschillende betalingsmogelijkheden aan en bestelde producten worden thuisgeleverd.

 

‘Eén van de eerste interieurretailers online’

Hoewel Flamant er prat op gaat dat het – “op de grote distributiereuzen na” – één van de eersten in de Europese interieurbranche is die online verkoopt, waagt het zich nog niet aan de thuislevering van meubelen en andere grote stukken. Niettemin beklemtoont de retailer dat het assortiment nog verder zal groeien en dat de webshop ook wisselende promotionele acties zal voorzien.

 

Flamant is een Belgisch interieur- en lifestyle merk uit Geraardsbergen. Behalve aan groothandelsklanten verkoopt Flamant ook via veertien eigen winkels in binnen- en buitenland. Er werken zowat 300 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Back to top