Flinke boost in omzet voor Zooplus

Flinke boost in omzet voor Zooplus

De totale omzet van online dierenwinkel Zooplus is in het boekjaar 2013 met 27 procent gestegen. Dankzij die flinke omzetstijging kon het na enkele verlieslatende jaren ook opnieuw een klein beetje winst maken.

Stijging op alle markten

In 2013 steeg de omzet met 27 procent naar 426,9 miljoen euro, waardoor de winst 4,9 miljoen euro bedroeg, ten opzichte van een verlies van 1,8 miljoen euro een jaar eerder. De groei zette zich op alle markten door: in thuismarkt Duitsland steeg de omzet met 11 procent naar 143,9 miljoen euro, in Nederland was er een stijging te zien van 27 procent naar 35,9 miljoen euro en in België verdubbelde de omzet bijna, van 8,2 naar 14,0 miljoen euro.

 

In 2014 hoopt Zooplus deze lijn door te trekken en zo de grens van 500 miljoen euro omzet te doorbreken. Het zal daarvoor focussen op de uitbouw van bestaande markten en het uitrollen van het tweede merk 'bitiba'.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top