Food bron van groei voor Vente-Privee

Food bron van groei voor Vente-Privee

Vente-Privee ziet de verkoop van voedselproducten op de website groeien en wil in de toekomst ook meer focussen op voeding, om gebruik te maken van die trend.

"Niet concurrentie met supermarkten aan gaan"

Zo wil het bedrijf in 2014 vier miljoen flessen wijn verkopen, maar ook de verkoop van vers voedsel ontwikkelen. "We gaan niet de concurrentie aan met de supermarkten, we blijven bij ons businessmodel: goede producten tegen lage prijzen. We weten nu niet wat volgende week kunnen aanbieden", zei transportdirecteur Sebastien Belonne op een Londens event over de wens van de webshop uitsprak om meer te focussen op voeding.

 

In oktober opende het Franse bedrijf al Miam Miam op Vente-Privee.com, waar klanten elke dag een aanbieding kunnen vinden van niet-dagvers voedsel van een lokale Franse producent. Vente-Privee bekijkt inmiddels ook hoe het deze dienst kan verspreiden over de rest van Europa.


Daarnaast wil de webshop in 2014 ook verbeteringen aan zijn logistiek aanbrengen: "We berekenen altijd de werkelijke logistieke kosten door aan de klant", zegt Belonne, "maar die kosten mogen niet meer dan 10 procent bedragen van de totale aankoopprijs. Vandaar dat we continu op zoek zijn naar goedkopere opties en leveranciers." Dat wil volgens Belonne niet zeggen dat Vente-Privee sneller zal gaan leveren: enkel de verse producten, zal het wel binnen een dag bezorgen.

 

Omzet stijgt 60 procent

Het afgelopen jaar is de omzet van Vente-Privee met zestig procent gestegen, waardoor het nu uitkomt op 1,6 miljard euro. Dat had het te danken aan een uitgebreider aanbod dat ook meer klanten lokte. In totaal heeft het bedrijf 20 miljoen klanten wereldwijd.

"In 2013 heeft Vente-Privee.com 10.100 flashsales gerealiseerd (+65 procent), ofwel zeventig miljoen producten, en zijn er per dag tussen de 50.000 en 150.000 pakketjes verzonden", zegt een woordvoerder in een persbericht.

Het Franse bedrijf wil tegen 2024 een omzet halen van zes tot acht miljard euro zei oprichter Jacques-Antoine Granjon in een interview.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top