Food bron van groei voor Vente-Privee

Food bron van groei voor Vente-Privee

Vente-Privee ziet de verkoop van voedselproducten op de website groeien en wil in de toekomst ook meer focussen op voeding, om gebruik te maken van die trend.

"Niet concurrentie met supermarkten aan gaan"

Zo wil het bedrijf in 2014 vier miljoen flessen wijn verkopen, maar ook de verkoop van vers voedsel ontwikkelen. "We gaan niet de concurrentie aan met de supermarkten, we blijven bij ons businessmodel: goede producten tegen lage prijzen. We weten nu niet wat volgende week kunnen aanbieden", zei transportdirecteur Sebastien Belonne op een Londens event over de wens van de webshop uitsprak om meer te focussen op voeding.

 

In oktober opende het Franse bedrijf al Miam Miam op Vente-Privee.com, waar klanten elke dag een aanbieding kunnen vinden van niet-dagvers voedsel van een lokale Franse producent. Vente-Privee bekijkt inmiddels ook hoe het deze dienst kan verspreiden over de rest van Europa.


Daarnaast wil de webshop in 2014 ook verbeteringen aan zijn logistiek aanbrengen: "We berekenen altijd de werkelijke logistieke kosten door aan de klant", zegt Belonne, "maar die kosten mogen niet meer dan 10 procent bedragen van de totale aankoopprijs. Vandaar dat we continu op zoek zijn naar goedkopere opties en leveranciers." Dat wil volgens Belonne niet zeggen dat Vente-Privee sneller zal gaan leveren: enkel de verse producten, zal het wel binnen een dag bezorgen.

 

Omzet stijgt 60 procent

Het afgelopen jaar is de omzet van Vente-Privee met zestig procent gestegen, waardoor het nu uitkomt op 1,6 miljard euro. Dat had het te danken aan een uitgebreider aanbod dat ook meer klanten lokte. In totaal heeft het bedrijf 20 miljoen klanten wereldwijd.

"In 2013 heeft Vente-Privee.com 10.100 flashsales gerealiseerd (+65 procent), ofwel zeventig miljoen producten, en zijn er per dag tussen de 50.000 en 150.000 pakketjes verzonden", zegt een woordvoerder in een persbericht.

Het Franse bedrijf wil tegen 2024 een omzet halen van zes tot acht miljard euro zei oprichter Jacques-Antoine Granjon in een interview.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top