Food bron van groei voor Vente-Privee | RetailDetail

Food bron van groei voor Vente-Privee

Food bron van groei voor Vente-Privee

Vente-Privee ziet de verkoop van voedselproducten op de website groeien en wil in de toekomst ook meer focussen op voeding, om gebruik te maken van die trend.

"Niet concurrentie met supermarkten aan gaan"

Zo wil het bedrijf in 2014 vier miljoen flessen wijn verkopen, maar ook de verkoop van vers voedsel ontwikkelen. "We gaan niet de concurrentie aan met de supermarkten, we blijven bij ons businessmodel: goede producten tegen lage prijzen. We weten nu niet wat volgende week kunnen aanbieden", zei transportdirecteur Sebastien Belonne op een Londens event over de wens van de webshop uitsprak om meer te focussen op voeding.

 

In oktober opende het Franse bedrijf al Miam Miam op Vente-Privee.com, waar klanten elke dag een aanbieding kunnen vinden van niet-dagvers voedsel van een lokale Franse producent. Vente-Privee bekijkt inmiddels ook hoe het deze dienst kan verspreiden over de rest van Europa.


Daarnaast wil de webshop in 2014 ook verbeteringen aan zijn logistiek aanbrengen: "We berekenen altijd de werkelijke logistieke kosten door aan de klant", zegt Belonne, "maar die kosten mogen niet meer dan 10 procent bedragen van de totale aankoopprijs. Vandaar dat we continu op zoek zijn naar goedkopere opties en leveranciers." Dat wil volgens Belonne niet zeggen dat Vente-Privee sneller zal gaan leveren: enkel de verse producten, zal het wel binnen een dag bezorgen.

 

Omzet stijgt 60 procent

Het afgelopen jaar is de omzet van Vente-Privee met zestig procent gestegen, waardoor het nu uitkomt op 1,6 miljard euro. Dat had het te danken aan een uitgebreider aanbod dat ook meer klanten lokte. In totaal heeft het bedrijf 20 miljoen klanten wereldwijd.

"In 2013 heeft Vente-Privee.com 10.100 flashsales gerealiseerd (+65 procent), ofwel zeventig miljoen producten, en zijn er per dag tussen de 50.000 en 150.000 pakketjes verzonden", zegt een woordvoerder in een persbericht.

Het Franse bedrijf wil tegen 2024 een omzet halen van zes tot acht miljard euro zei oprichter Jacques-Antoine Granjon in een interview.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.