Frankrijk en Alibaba slaan handen in elkaar | RetailDetail

Frankrijk en Alibaba slaan handen in elkaar

Frankrijk en Alibaba slaan handen in elkaar

De Franse overheid heeft een overeenkomst getekend met het Chinese Alibaba om de Franse webshops een boost te geven in China. Zij zullen nu sneller terecht kunnen bij de diensten van Alibaba.

Marketingondersteuning

Het is de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Laurent Fabius, die de driejarige overeenkomst met Alibaba ondertekende. Dankzij die overeenkomst zullen Franse webshops zich versneld kunnen registreren op Tmall.com, het platform van Alibaba. Ook krijgen ze er extra service en marketingondersteuning. Zo is er al een promotiecampagne gelanceerd rond Franse bedrijven die al gevestigd zijn in China.

 

De Chinese online markt groeide tussen 2003 en 2011 met maar liefst 120 procent, maar wie vandaag snel wil groeien in China heeft daar de hulp van Alibaba voor nodig. Het bedrijf heeft 231 miljoen actieve gebruikers en beheerst de online markt in China.

 

De waarde van Alibaba wordt geschat op 120 miljard euro en het bedrijf heeft onlangs een verzoek ingediend om naar de beurs van New York te trekken. Daar wordt het mogelijk de grootste beursgang van een technologiebedrijf ooit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.