Frankrijk en Alibaba slaan handen in elkaar

Frankrijk en Alibaba slaan handen in elkaar

De Franse overheid heeft een overeenkomst getekend met het Chinese Alibaba om de Franse webshops een boost te geven in China. Zij zullen nu sneller terecht kunnen bij de diensten van Alibaba.

Marketingondersteuning

Het is de Franse minister van Buitenlandse Zaken, Laurent Fabius, die de driejarige overeenkomst met Alibaba ondertekende. Dankzij die overeenkomst zullen Franse webshops zich versneld kunnen registreren op Tmall.com, het platform van Alibaba. Ook krijgen ze er extra service en marketingondersteuning. Zo is er al een promotiecampagne gelanceerd rond Franse bedrijven die al gevestigd zijn in China.

 

De Chinese online markt groeide tussen 2003 en 2011 met maar liefst 120 procent, maar wie vandaag snel wil groeien in China heeft daar de hulp van Alibaba voor nodig. Het bedrijf heeft 231 miljoen actieve gebruikers en beheerst de online markt in China.

 

De waarde van Alibaba wordt geschat op 120 miljard euro en het bedrijf heeft onlangs een verzoek ingediend om naar de beurs van New York te trekken. Daar wordt het mogelijk de grootste beursgang van een technologiebedrijf ooit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top